9 kroků ke kariéře v oblasti organizačního rozvoje

Firmy dnes potřebují schopné odborníky na organizační rozvoj. Rozvoj kariéry v této oblasti však vyžaduje specifické dovednosti, zkušenosti a způsoby uvažování. Pro server People Management je shrnuly Valerie Garrowová a Sharon Varneyová z britského Institute for Employment Studies.

Zajímejte se o organizační rozvoj

Tato oblast zahrnuje různé role a úkoly. Zajímejte se, co lidé rozvíjející organizační systémy přesně dělají a, jaké nástroje používají.

Nejprve si vybudujte jinou kariéru

Organizační rozvoj nepatří ke kariérám, u nichž se začíná. Než se do ní rozhodnete vstoupit, zvažte, jaké organizační a životní zkušenosti byste měli přinést.

Získejte obchodní zkušenosti

Pomáhat organizacím k větší efektivitě znamená vědět, jak funguje celý systém firmy a mít zkušenosti z financí, prodeje, marketingu a liniového managementu.

Věřte lidem

Pokud vás nezajímá rozvoj lidí, není ani organizační rozvoj pro vás tou správnou volbou. Ujasněte si, že věříte, že všichni mohou za určité podpory dosáhnout velkých věcí.

Zvolte správné vzdělávání a rozvoj

Odborník na organizační rozvoj propojuje teorii s praxí. Rozvíjí se například ve facilitačních a poradenských dovednostech.

Rozvíjejte povědomí o svých schopnostech

K základům úspěšného organizační rozvoje patří také vaše důvěra v to, že dokážete ovlivňovat druhé lidi a řídit vliv, kteří oni budou mít na vás. Pracujte se zpětnou vazbou.

Učte se od ostatních

Profesionál se učí od zkušenějších odborníků. Zapojujte se do komunit odborníků na organizačních rozvoj a čtěte odbornou literaturu.

Využijte mezinárodních příležitostí

Snažte se vytěžit maximum z práce v odlišných organizačních kulturách.

Připravujte se na budoucnost

Sledujte měnící se potřeby, obchodní postupy a technologie a hledejte způsoby, jak je využít v organizačním rozvoji.

-kk-

Zdroj: People Management - přední britský magazín o řízení lidských zdrojů
Zobrazit přehled článků ze zdroje People Management