7 vlastností notorických zkrachovalců

V poslední době zažil svět byznysu několik závratných úspěchů a stejně tak i krachů. Za každou z těchto událostí se skrývá hlavní postava – výkonný vedoucí. Právě na něm záleží, zda bude firma do budoucna považována za úspěšnou či nikoli. Pravda je taková, že lidé, kteří jsou notoricky neúspěšnými vůdci, mají několik zajímavých vlastností a většinou se jedná o velmi inteligentní osoby – ono to není jen tak, zlikvidovat hodnoty v ceně několika miliard dolarů.

Článek přináší informace o vlastnostech, které neodmyslitelně provází neúspěšné manažery a vedoucí, kteří přivedli svou firmu ke krachu.
* Považují svoji společnost za nepřekonatelnou ve svém oboru. Jistě, firma by se měla snažit vyniknout, ale podaří se to jen těm kvalitním manažerům, kteří vědí, že je neustále co zlepšovat.
* Identifikují se se svou společností tak, že zcela zmizí hranice mezi jejich osobním životem a životem firmy. Často používají firmu jako nástroj k tomu, aby si naplnili své osobní ambice.
* Myslí si, že znají na všechno odpověď. S tímto pocitem pak nemají potřebu žádné nové odpovědi hledat.
* Bezohledně se zbaví každého, kdo je stoprocentně nepodporuje. Tito lidé si myslí, že jejich prací je přimět každého k tomu, aby věřil v určitou vizi. Jestliže pak někdo projeví jiný názor, než mají oni, koleduje si o výpověď.
* Jsou posedlí image společnosti a snaží se být vždy na očích – například v médiích.
* Podceňují překážky a dávají najevo nezájem o vše, co by jim mohlo stát v cestě.
* Tvrdohlavě trvají na tom, co v minulosti fungovalo a bojí se změn.
Zdroj: Fast Company - portál předního amerického magazínu pro manažery
Zobrazit přehled článků ze zdroje Fast Company