51 tipů pro snížení nákladů na zákaznická střediska

Zákazníci si v dnešní době žádají stále větší a technicky dokonalejší služby. Zákaznická centra jsou proto stále nákladnější. Role zákaznických středisek se změnila. Dnes již nejsou jen nástroji komunikace, ale zejména prostředky rozvoje zákaznického potenciálu. Studie předkládá neuvěřitelných 51 tipů pro snížení nákladů na zákaznická střediska při zachování jejich maximální efektivity.

Prvním krok spočívá v definici cílových trhů, po níž následuje nutnost ohodnocení zákaznické senzitivity na jednotlivých trzích a vývoj konkrétní strategie. Je třeba spojit program vývoje zákaznického střediska s prostorovými možnostmi a zhodnotit celkové umístění centra. Je také nutné zvážit možnost outsourcingu tak, aby z nákladného střediska bylo středisko ziskové. Další rady se týkají například rozvoje lidských zdrojů a obchodních cílů společností, vedení dokumentace, celkového obchodního plánování, správy znalostí či využití informačních technologií.
Zdroj: CRM Today - informace z oblasti péče o zákazníka, CRM
Zobrazit přehled článků ze zdroje CRM Today