5 rad, jak vybudovat stabilní společnost

Ilustrační snímek

Dynamické prostředí plné změn na jednu stranu může podporovat inovace, z druhého úhlu pohledu však vytváří prostředí nejistoty, kde se nikdo nemůže jednoduše rozvíjet a budovat dlouhodobé hodnoty. Takové prostředí je volatilní a svým způsobem tedy toxické…

Zatímco majitelé podniků by měli neustále hledat nové způsoby pro inovace, měli by také zvážit způsoby podpory větší stability kultury organizace s cílem poskytnout zaměstnancům dlouhodobější a stabilní horizont, aby mohli v klidu pracovat. Server Open Forum proto publikoval nedávno návod na to, jak posílit morálku zaměstnanců a stabilizovat firemní kulturu. Zde je několik rad, jak můžete postupovat:

1. Myslete dlouhodobě a zapojte do utváření celkového obrazu mise, celý tým vrcholových manažerů. Nalezněte všeobecnou shodu a vytvořte misi, která bude lehce sdělitelná od shora dolů. Měla by se také vztahovat na již aktuální cíle a záměry. Při komunikaci se zaměstnanci využívejte misi jako výchozí bod komunikace a dbejte na to, aby vaši lidé pochopili, jak jejich role zapadá do tohoto konceptu a jak se jejich výkonost bude měřit. Mějte komunikační a kontrolní nástroje v pohotovosti, abyste zajistili, že kurz vašeho podnikání zůstane stejný.

2. Nepřehánějte to s iniciativami. „Trh to potřebuje!“, „Naši lidé to potřebují!“ Nepřehánějte to s mnoha jistě nápaditými programy. Pokud myslíte, že to vaše firma, zákazníci, dodavatelé a bůhví, kdo ještě potřebuje, zaměřte se nejprve na to, jak to celkově zapadá do vaší stanovené mise a kolik úsilí si tato iniciativa vyžádá od vašich zaměstnanců. Nemůžete si dovolit odvádět jejich pozornost, čas i energii od stávajících dobře fungujících procesů.

3. Zaveďte právo veta. Jedním z nejhorších důvodů, proč podniky čelí volatilitě, je, že každý nový manažer, který do firmy přijde, získá obvykle volné pole působnosti měnit vše, co je v jeho kompetenci. Zatímco zaměstnanci by měli být podporováni ve zlepšeních nad rámec standardu, celkové změny by měly být šetrnější. Každý nový proces nebo postup tedy řádně projednejte a dbejte na integrovanou koordinaci napříč odděleními.

4. Vyvarujte se akcí typu „kulový blesk“. Jistá pozitiva při zkoušení různých rolí v rámci společnosti samozřejmě naleznete. Vyžaduje to však určitý čas pro vybudování vztahů a soudržnosti týmu. Každá reorganizace znamená, že vaši lidé toto musí budovat od začátku. Strukturální úprava by tedy neměla být každoroční událostí a ideálně se jí vyvarujte úplně, jestliže není strategický důvod.

5. Držte se plánů, kterých jste dosáhli pomocí dosaženého konsenzu uvnitř společnosti. Jakmile se jmete implementovat dohodnutá řešení, neměňte směr, cíle nebo rozsah, pokud to není bezpodmínečně nutné. Vyvarujete se tím případným odpůrcům, neboť původní plán přeci všichni odsouhlasili.

Je prostředí ve vaší společnosti stabilní nebo zde spíše panuje nejistota? Podělte se s námi o vaše zkušenosti.

-bn-

Zdroj: OPEN Forum - americký server sdružující komunitu malých a středních podnikatelů
Zobrazit přehled článků ze zdroje OPEN Forum