5 kroků k efektivnímu řízení konfliktů

Vytisknout

Ať už pracujeme kdekoli, každý den se setkáváme s lidmi. Jednání s nimi může být dvojí – buď příjemná, nebo nepříjemná zkušenost. Rozhodnutí je jen na nás. Článek shrnuje pět tipů, jak řídit konflikty.

- Naslouchejte druhé straně. Nepřerušujte ji, i když máte nutkání pronést svůj komentář. Nemusel by být správný. Řada sporů vzniká na základě špatné komunikace nebo nepochopení, většinou když jedna strana neposlouchá. Umět naslouchat je proto velmi důležité.

- Dopřejte jim výhodu nejistoty. Většina lidí se nechce vyvolat konfrontaci, může být ve stresu nebo podrážděná a neadekvátně proto reagovat na něco, co jste řekli. Snažte se vcítit do jejich kůže. I když je roznítilo něco z vašeho pohledu nepodstatného, možná se v jejich životě děje něco vážnějšího, o čem nevíte.

- Uznejte jejich pocity. Pocity nelze rozdělit na dobré a špatné, každý jednoduše nějaké má. Musíte umět dobře naslouchat, abyste odhalili pocity lidí a mnohdy se dozvíte mnohem víc, když projevte snahu druhého pochopit.

- Sdělte své potřeby nebo stanovisko. Buďte silní, ale ne panovační a vždy myslete na budoucnost. Chcete přeci zlepšit vaši komunikaci nejen pro teď, ale i v budoucím jednání, a proto je důležité, abyste znali své názory.

- Napadejte problémy, nikoli lidi. Problémy se mají řešit, nikoli vyhrávat. Často ale končíme tím, že napadáme druhou osobu nebo se snažíme vyhrát hádku, i když není třeba nic jiného, než začít řešit daný problém

-kk-

Zdroj: ezinearticles.com - Databáze odborných článků pro elektronické magazíny.
Zobrazit přehled článků ze zdroje ezinearticles.com
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace