3 kroky k větší odpovědnosti za úspěch firmy

Budovat odpovědnost za rozvoj a úspěch firmy je velmi náročné, protože podnikatele či manažera mohou snadno pohltit každodenní provozní záležitosti. Pokud však nedokáže přicházet s nápady, jak překonávat problémy a zavádět tato řešení, dosáhnout dlouhodobého úspěchu bude velmi složité. Článek proto přichází s několika tipy, jak být více odpovědný za úspěch firmy.  

- Určete jasný směr. Máte vizi, kam směřujete a která vám dodává energii? Někdy ztrácíme smysl pro odpovědnost, protože nevíme, zda nás to, co děláme, dovede k tomu, co skutečně chceme. Vše začíná u jasného obrázku, kam směřujete a jak se tam dostanete.

- Začněte u sebe. Když se výdajové rozpočty dostávají mimo kontrolu, začínáme snižovat náklady, abychom nepřekročili své cíle. Totéž by mělo platit pro další plánované výstupy. „Nesnažte“ se splnit klíčový projekt, splňte jej. Zapojte se. Změňte své uvažování i jazyk, aby odpovídaly vašemu novému přístupu k odpovědnosti.

- Rozšiřte svou základnu nápadů. Zapojte další zkušené strany, jako jsou zaměstnanci, partneři i prodejci. Dejte si závazek pravidelně je informovat o tom, jak jimi navrhovaná řešení fungují. Když ostatním umožníte „vlastnit“ část výsledku, získáte zvýšený zájem o to, co se děje a posílíte svou odpovědnost vůči nim.

-kk-

Zdroj: Bloomberg Businessweek - portál prestižního amerického týdeníku Business Week a mediální agentury Bloomberg
Zobrazit přehled článků ze zdroje Bloomberg Businessweek