10 začátečnických chyb

Management může řadu lidí zprvu odrazovat. Stále existují případy, kdy manažerům po vstupu do funkce ne ní nabízen žádný trénink. Článek se proto rozhodl shrnout deset nejběžnějších chyb, kterých se novopečení manažeři dopouštějí.

- Myslí si, že všechno vědí. Namísto toho by měli spíše naslouchat lidem okolo a žádat o jejich připomínky. Je třeba zachovat si otevřenou mysl.
- Každému dávají najevo, kdo má v rukou moc. Podřízení ale vědí, kdo je jejich manažer a ten by proto měl v tomto smyslu přinést pozitivní změnu.
- Mění, na co přijdou. Pokud má ale nový manažer pocit, že mu dosavadní postupy ve firmě nevyhovují, neznamená to nutně, že by byly špatné.
- Obávají se cokoli udělat. Nový manažer si nebývá jist, zda jej do firmy přijali či povýšili správně, kdyby však neměli zájem, najímat jej nebudou.
- Neudělají si čas na seznámení s podřízenými. I kdyby se nový manažer s podřízenými již znal, je třeba věnovat jim čas a seznámit se s nimi jako s jedinci, aby je mohl efektivněji řídit.
- Ztrácejí příliš mnoho času se svým nadřízeným. Nový manažer by si měl uvědomit, že byl nadřízeným přijat, aby mu ulehčil práci.
- Nedělají si starosti s potenciálními problémy nebo problémovými zaměstnanci. I když však bude manažer problémy ignorovat, nakonec vyplují napovrch.
- Nechtějí působit lidsky. To, že se někdo stane šéfem ještě neznamená, že se nemůže usmívat, dávat najevo své emoce nebo se dopouštět chyb.
- Nechrání své podřízené. Manažer se přitom musí stavět za svůj tým, aby si získat jeho důvěru a loajalitu.
- Vyhýbají se jakékoli odpovědnosti. Odpovědnost jde však ruku v ruce s autoritou a v práci manažera je nezbytná.

-kk-
Zdroj: About Management - část amerického portálu About.com věnovaná managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje About Management