10 důvodů, proč šéfové nesnášejí své zaměstnance

Cítíte v zaměstnání přepracování, špatné zacházení nebo nedostatečné uznání? Možná si říkáte, že nesnášíte svého šéfa. I váš šéf si však může říkat totéž a nemusí to na něm být vidět. Zamyslete se proto nad nejčastějšími důvody, proč šéfové nesnášejí své zaměstnance, které otiskl britský deník The Gaurdian.

- Pozdní příchody. Každému se někdy stane, že se při cestě do práce porouchá autobus, přestane fungovat myčka, zrovna, když je vaše auto uvnitř, nebo jednoduše nezazvoní budík. Problém ale nastává, když se tyto záležitosti týkají určitých lidí od pondělka do pátku. Šéfům vadí zejména pokulhávající výmluvy. Lepší je proto na rovinu přiznat, jak se věci mají.

- Nedostatek iniciativy. Šéfové těžce nesou případy, kdy se například zaměstnanci zbytečně ptají, zda mohou vzít klienta na oběd, když s ním mají schůzku v poledne. V očividných případech je třeba, aby zaměstnanec jednal samostatně. Jste placeni za svou práci, tak ji dělejte.

- Příliš iniciativy. Horší než nedostatek iniciativy je ignorace pokynů nadřízených. Pokud máte jasně dáno, co máte udělat, nevěnujte se ničemu jinému.

- Stěžování a fňukání. Možná vás dnes někdo z kolegů nepozdravil. Ano, nechová se příliš slušně, ale v kontextu zásadnějších problémů to nehraje roli. Ještě horší je, když šéf koupí do kanceláře nové vybavení nebo pozve zaměstnance na společnou akci a druhý den slyší nářky, že mohl koupit něco lepšího nebo vybrat jiný podnik.

- Chybějící loajalita. I když šéf většinou na rovinu neřekne, že nemá rád, když ho zaměstnanci na poradách zastiňují nebo veřejně upozorňují na jeho chyby, je to vždy problém. Nejhorší je situace, kdy se šéf dokáže za své lidi postavit, zatímco oni za něho nikoli.

- Chybějící zájem. I když to zaměstnance mnohdy překvapuje, šéf má také svůj život mimo práci. I pro šéfa je někdy problém vstát ráno z postele a řeči jeho nadřízených ho mohou nudit stejně jako vás. Musí si ale i tak uchovat motivaci. Na svých zaměstnancích proto nesnášejí laxní přístup ke kolegům či zákazníkům.

- Snaha být za nejlepšího přítele. Šéfové většinou nechtějí chodit se zaměstnanci na pivo a poslouchat tam, co si o nich skutečně myslíte. Už vůbec nechtějí vědět, co se stalo mezi vámi a kolegou v pátek na toaletách. Pokud jim budete ukazovat přílišný zájem a usilovat o to stát se přáteli, přestanete pak brát jeho příkazy vážně, což on nechce.

- Drobné lži. Šéf velmi často slyší, že zaměstnanec nevyřídit důležitý hovor, protože mu v mobilu došla baterie, kvůli technickému problému nedostal důležitý e-mail nebo neodeslal důležité materiály. Mezi další drobné lži pak patří výmluva, že porada se protáhla a už nemělo smysl vracet se do kanceláře, že zaměstnanec musí na pohřeb, k zubaři, rodičům, na svatbu kamaráda apod. Nejhorší je, když si ale zaměstnanec myslí, že mu to šéf věří.

- Dětinskost. Zaměstnanec by si měl uvědomit, že šéf není jeho matka. Nebude po vás uklízet ani vám obstarávat potřebné věci. Nestěžujte si mu proto, že na toaletách došel papír, v kuchyňce je nepořádek nebo vám nepíše tužka.

- Snaha udržet si místečko. Někteří zaměstnanci věnují veškerý čas a energii tomu, aby šéfa udrželi co nejdál od perspektivnějších lidí. Opravdu si chcete své místo udržet takovým způsobem?

-kk-

Zdroj: The Guardian - portál britského deníku The Guardian
Zobrazit přehled článků ze zdroje The Guardian