Vyléčíme PowerPointovou depresi?

PowerPoint v mnoha z nás vyvolává nepříliš příjemné asociace – jednak proto, že s ním neumíme pracovat, jednak proto, že vlastně ani nevíme, k čemu všemu může sloužit. S pomocí několika snadných kroků se však z této deprese můžeme vyléčit a připravit si skutečně efektivní prezentaci, která bude naše posluchače zajímat.
1. Léčba šokem zabírá. Přestaňte používat šablony PowerPointu, protože vás omezují a nutí vás vměstnat konkrétní informace na konkrétní plochu obrazovky. Vizuální dojem je pak poměrně nudný. Kdyby šablony fungovaly ve filmu či reklamě, budou je autoři určitě používat. Jenže nefungují. Dobré je také prokombinovat text s obrázky – pokud stránka obsahuje pouze text, posluchači jej čtou a nesoustředí se na výklad.
2. Seznamte se s publikem. Mnoho manažerů připravujících prezentace dělá tu chybu, že hovoří pouze o sobě nebo svojí firmě. Je lepší se soustředit na problémy posluchačů a případně je též začlenit do prezentace. Každý klíčový koncept by také měl mít vlastní slide (stránku) – příliš mnoho informací najednou spíše uškodí.
3. Namlsejte publikum. Snažte se, aby posluchači zapojili svou vlastní fantazii. Vysvětlujte jim význam obrázků v prezentaci. Buďte trochu tajemní a neznázorňujte v prezentaci všechno. Nechte si něco pro ústní vyjádření – nejlepší prezentace v PowerPointu jsou takové, které bez výkladu přednášejícího nemají smysl.

**Datum vydání:** VII/2002
Zdroj: Marketing Profs - americký server z oblasti reklamy a marketingu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Marketing Profs