Tři důvody pro vynechání vtipů při prezentaci

Neustále se hovoří o tom, že pokud chceme na základě prezentace vydělat peníze, musíme zapojit humor. Humor je bezpochyby jedním z nejsilnějších komunikačních nástrojů při prezentaci před publikem, dobře s ním však dokáží zacházet jen šťastnější jedinci, kteří jsou v tomto případě v menšině.

Někteří mluvčí se na humorné zpestření svých prezentací připravují za pomoci publikací s nejnovějšími nebo osvědčenými vtipy. Naučí se některé z nich zpaměti a více či méně úspěšně je pak prezentují. Měli by si však přitom uvědomit, že snaha a příprava zde nestačí. Autor článku proto doporučuje raději se strojených vtipů při prezentaci vyvarovat. Má k tomu tři základní důvody:

- Většina lidí neumí vyprávět vtipy. Před obecenstvem rozhodně není vhodné začít za každou cenu vtipně vykládat něco jako: „Dva muži, ne… vlastně tedy tři muži vstoupí do baru…“
- Vtipy nejsou jedinečné. Naučíte-li se vtip z nějaké knihy, jistě nejste sami, kteří jej budou již předem znát.
- Vtipy mohou obecenstvo rozesmát, což je skvělé, mohou ale také navodit hrobové ticho, které je pro přednášejícího veřejnou popravou.
Zdroj: MadeForSuccess.com - stránky amerického manažerského konzultanta Chrise Widenera
Zobrazit přehled článků ze zdroje MadeForSuccess.com