Sedm marketingových otázek, než necháte teenagera udělat váš web

Podle vyhledavače Google existují čtyři miliardy webových stránek. Téměř na každého člověka na naší planetě tak připadá jedna z nich. Když se vy dnes rozhodnete zřídit vlastní web, stále si myslíte, že se na něj návštěvníci nahrnou zcela automaticky? Říkáte si, že váš desetiletý synovec, který ovládá programování v jazyce html by mohl z vašich stránek udělat druhý eBay? Dříve, než se mu rozhodnete zvýšit kapesné, položte si raději několik základních marketingových otázek:

- Za jakým účelem zřizujete své stránky? Máte tři možnosti. Buď hodláte webovými stránkami podpořit svůj offline marketing, chcete, aby přilákaly potenciální zákazníky z řad uživatelů Internetu, nebo aby přímo umožňovaly prodej produktů a služeb.

- Jak lidé najdou vaše stránky? Je třeba, abyste měli strategii, která zajistí, aby uživatelé Internetu o vašich stránkách věděli a měli důvod je navštěvovat. Postavte ji na optimalizaci vyhledavačů, umisťování odkazů na vaše stránky a online reklamě.

- Čím si udržíte návštěvníky vašich stránek? Uživatel Internetu setrvá na jedné webové stránce průměrně 68 vteřin. Kolik očekáváte, že mu toho za tu dobu dokážete prodat? Toto jsou tři tajemství, jak si udržet návštěvníky – obsah, obsah, obsah.

- Co chcete, aby návštěvníci na vašich stránkách dělali? Samozřejmě, aby nakupovali nebo vás kontaktovali. Toho však nedosáhnete, když se vám nepodaří vybudovat vztah vzájemné důvěry. Umožněte návštěvníkům, aby se s vámi seznámili prostřednictvím pravidelného newsletteru nebo volně stažitelných informací.

- Jak chcete zařídit, aby se návštěvníci na vaše stránky vraceli? Průměrně vyjádřeno se na vaše stránky nevrátí čtyři z pěti náhodných návštěvníků. Chcete-li, aby se vraceli, přizpůsobujte tomu obsah stránek jak po stránce kvantity, tak kvality obsahu. Poskytujte zvláštní nabídky pro pravidelné návštěvníky.

- Jak budete monitorovat úspěšnost svých stránek? Nikdo vám nezaručí, co přesně přinese vašim stránkám úspěch. Proto je třeba měřit úspěšnost a sledovat statistiky. Případné změny neprovádějte najednou, ale postupně, abyste mohli lépe sledovat úspěšnost.

- Opravdu důvěřujete svému desetiletému synovic, že to všechno dokáže? Nepleťte si obchodní model a marketingovou strategii svých stránek s barvami a pohybem grafických prvků. Najměte profesionála. Webová stránka je jen další marketingový nástroj, stejně jako například leták. A nechali byste svou tiskárnu, aby vám navrhovala reklamní letáky?

-kk-

Zdroj: Business Know-How - americký server věnovaný různým aspektům řízení malých podniků
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Know-How