Šance uspět na indickém trhu je velká, ale musíte být mimořádně aktivní

Obchodní a investiční spolupráce mezi českými a indickými podnikateli má zelenou. České firmy úspěšně dobývají druhý největší trh světa především v lehkém strojírenství, odpadovém hospodářství, obráběcím a leteckém průmyslu a zdravotnictví. 

Zahraniční kanceláře CzechTrade v Indii

Aktuální data, která shrnují spolupráci mezi českými a indickými podnikateli, jsou velmi příznivá. Růst exportu z ČR do Indie se meziročně zvýšil o více jak 13 %.

Do Indie se dá vozit v podstatě cokoliv. Jen je vždy třeba si odpovědět na dvě otázky – dokážu se srovnat cenou a dokážu nabídnut něco trošku odlišného, než mají ti ostatní? Na tak obrovském trhu není obor, kde by byla díra na trhu. Je tam vše. A taky tam jsou všichni. Přesto lze zkusit v podstatě jakýkoliv produkt, jen to chce nápad, něco trochu unikátního, no a srovnat se s cenou.

Dle klasifikace Světové banky už Indie není rozvojová země. Evropan se tu může cítit dobře, protože země je organizovaná, bezpečná, funguje tu soudní systém a je tu zaručená svoboda vyznání. Indie je největší demokracií na světě. Navíc můžeme sledovat významné změny k lepšímu, třeba větší pořádek v ulicích i na úřadech. Není proto divu, že někteří podnikatelé tady dělají svůj byznys proto, že se tu cítí dobře.

Inkubátor pro české podnikatele

V průmyslové zóně osmimilionového Bengalúru vybudovala Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) první privátní inkubátor pro české podnikatele. Projekt byl zorganizován za podpory indického partnera Pushpak, tuzemské společnosti LIKO-S a agentury CzechTrade.

Inkubátor nabízí v moderních kancelářích kompletní právní, účetní, marketingový a obchodní servis a další zázemí s garancí českého velvyslanectví.

Státní agentura pro podporu exportu CzechTrade je také jedním z prvních nájemníků inkubátoru. Jeho služby začala využívat kromě firmy LIKO-S např. společnost Tatra Trucks a další. Ve stejných kancelářích se firmy potkávají se svými kolegy z ČR a navazují kontakty, které jim pomohou otevřít dveře k indickému trhu. Zkušenosti, které zde získají, jsou pak k nezaplacení.

Exportní vzdělávání

Začít obchodovat v Indii s sebou přináší různé výzvy a někdy i překážky. Je důležité být dobře informován. Proto i v roce 2018 zrealizuje agentura CzechTrade konferenci na téma exportních příležitostí v Indii (červen 2018). S řediteli zahraničních kanceláří CzechTrade, ať už těch z Indie nebo z dalších zemí, se můžeme již v únoru setkat v Praze v rámci akce Meeting point.

Exportní konference a semináře přibližují specifika podnikatelského prostředí a aktuální informace z vybraných oborů a teritorií.  Hlavním přínosem teritoriálně zaměřených akcí je pak unikátní know-how ředitelů zahraničních kanceláří CzechTrade.

Více informací o všech akcích naleznete na webových stránkách CzechTrade:

www.exportnivzdelavani.cz, www.czechtrade.cz/kalendar-akci

Těšíme se na Vaši účast a přejeme úspěšný export!

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace