Představte se tak, ať si vás pamatují

Návštěvníci konferencí a pracovních setkání dobře znají stereotypními formulace, které se používají při představování. Na otázku, co dotyčný dělá, se například běžně odpovídá: „Pracuji jako... ve společnosti...” Na tom není nic špatného. Pokud však chcete, aby si vás lidé skutečně zapamatovali, měli byste být originálnější.

Web ideas.ted.com přinesl následující doporučení pro originální představování od Joanny Bloorové, generální ředitelky společnosti Amplify Labs.

Více než jen jméno

Jděte nad rámec standardního sdělení svého jména a pracovní pozice. Otázka, kterou Bloorová pokládá potenciálním klientům při představování, zní: „Pro co byste chtěli, aby vás lidé znali?" To je nutí přemýšlet o účelu jejich práce a vlivu, který by chtěli mít. Novinář například může říci: „Snažím se lidem pomoci pochopit a najít smysl v tom, co se děje ve světě, protože si myslím, že to je jedna z hlavních rolí novináře."

Co vás činí jedinečným

Pokud je pro vás těžké identifikovat vaše přirozené schopnosti, požádejte přátele a kolegy, aby vám řekli, co považují za vaše silné stránky. Můžete se také obrátit zpět do svého dětství a připomenout si všechny důležité momenty, které inspirovaly vaši budoucí kariéru. Tyto informace pak můžete využít při představování. Můžete například říci: „Začal jsem se zajímat o... , protože..." a „Nejdůležitější otázkou pro mě teď je...".

Držte se svého stylu

Začněte tím, že si vyzkoušíte svůj nový styl představování na lidech, které už znáte. Počkejte několik dní a požádejte o zpětnou vazbu. Tímto způsobem zjistíte, kolik z toho, co jste řekli, si druzí zapamatovali. Podle toho také můžete zvážit změnu svého přístupu. Připadáte-li si nejistí, když přijde na skutečné představování zcela novým lidem, můžete jim předem otevřeně říci, že se snažíte o nový styl představení a požádat je o upřímnou zpětnou vazbu. Především se nenechte odradit příliš brzy, pokud několik lidí nedokáže váš netradiční přístup ocenit.

-kk-

Zdroj: TED.com - nezisková organizace zaměřená na podporu „myšlenek hodných šíření“.
Zobrazit přehled článků ze zdroje TED.com