Nezatracujte Facebook jako nástroj pro rozvoj kariéry

Chcete si vybudovat pozici vlivné osobnosti, tzv. influencera, ve svém oboru? Pak v dnešní době není vhodnější nástroj než sociální sítě. Možná si říkáte, že nejvhodnější je LinkedIn jakožto největší světová profesní sociální síť. Zkuste se však zamyslet nad tím, kolik času lidé tráví na Facebooku ve srovnání s LinkedInem. Většinu lidí, s nimiž se budete chtít spojit, lépe oslovíte právě na Facebooku.

O Facebooku máme často zkreslené představy, když si myslíme, že sem odbornost a kariéra nepatří. To je ale chyba. Většina lidí, kteří ve svém oboru něco znamenají, má profil na Facebooku a také častěji odpovídá na zprávy zaslané přes Facebook než přes LinkedIn.

Jak tedy využít Facebook k rozvoji kariéry a osobní značky? Nedávný článek na serveru Forbes.com doporučuje následující kroky.

1. Zveřejněte svůj facebookový profil

Než to učiníte, projděte své příspěvky z poslední doby a případně odstraňte ty, které vás nezobrazují ve zrovna nejlepším světle. Dávejte si však pozor, abyste nepůsobili až příliš perfektně. Musíte působit přirozeně.

2. Neangažujte se jen virtuálně

Většina lidí na Facebooku sdílí příspěvky jako na blogu. Zkuste se odlišit tím, že na sebe upozorníte prostřednictvím veřejných setkání s lidmi. Zkuste oslovit místní školy, knihovny či komunity a nabídnout, že pro ně vystoupíte jako odborník na určité téma. Můžete také uspořádat odborný kurz, workshop nebo webinář pro lidi, kteří teprve začínají ve vašem oboru. Tyto akce propagujte na Facebooku a sdílejte zážitky z nich.

3. Spojte se s dalšími odborníky

Sledujte odborníky a vlivné osobnosti ze svého oboru a nebojte se je oslovit. Komunikace na Facebooku je mnohem formálnější než na síti LinkedIn. Když si například přečtete něčí zajímavý článek nebo knihu, můžete mu napsat svůj názor. Můžete se podělit o své zkušenosti nebo se na něco zeptat. Snadno si tak vytvoříte síť kontaktů, která vám dodá větší důvěryhodnost v očích ostatních.

-kk-

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com