Jak poznat, kdy je čas opustit nápad na podnikání

V určitém okamžiku váš podnikatelský záměr buď zafunguje, nebo ne. Když fungovat nebude, musíte to prostě přijmout a pokračovat dál s něčím jiným. V opačném případě budete jen dál ztrácet čas a peníze.

Ilustrační snímek

Vytrvalost je dobrá, ale nenechte se stáhnout na špatnou cestu. Článek na webu addicted2success.com nám chce pomoci přestat jít hlavou proti zdi. Jsou v něm popsány 4 případy, které jasně naznačují, že bychom měli současný obchodní nápad opustit.

Zdá se, že trh váš nápad odmítá – nemůže si potvrdit jeho životaschopnost

Pokud se vám zdá, že nemáte jak ověřit váš podnikatelský záměr, je velmi pravděpodobné, že o něj lidé prostě nemají zájem. Můžete ještě zkusit některé další způsoby testování a potvrzení potenciálu vašeho nápadu, nebo zkusit začít prodávat bez toho, abyste už něco měli vyrobeného (v ideálním případě tak získáte objednávky ještě předtím, než svou službu spustíte).

Pokud však nedostatek výsledků přetrvává, měli byste lépe naslouchat, co vám trh říká – vaše myšlenka v současném stavu není žádána. Můžete ji zkusit pozměnit nebo vyladit, ale dost možná je na čase přesunout se k něčemu jinému.

Ztratili jste pro nápad vášeň

Změnilo se něco, co začalo jako velká vášeň a odhodlání, v nesmírnou a otravnou dřinu? Ztráta vášně povede k vyčerpání a nespokojenosti v práci.

Špatná ziskovost

Pokud je marže příliš nízká a nepodaří se vám ji zvýšit, váš nápad možná není tak dobrý. Když zvýšení marže nedosáhnete ani vyjednáváním s potenciálními prodejci nebo snížením některých nákladů, možná byste měli s vaším současným záměrem přestat.

Svůj podnikatelský nápad neumíte jednoduše vysvětlit

Je pro vás nemožné vysvětlit váš nápad potenciálním zákazníkům? Pak je pravděpodobně celá vaše myšlenka příliš matoucí – a to není dobré, protože komplikované věci si obvykle nezískají širokou zákaznickou základnu. Chcete-li poptávku, musí váš záměr u zákazníků vyvolat touhu. Když lidé nerozumí tomu, jaký problém váš produkt řeší nebo co dělá, nebudou cítit žádnou touhu jej vlastnit nebo používat.

-jk-

Zdroj: Addicted2Success - web věnovaný osobnímu rozvoji a úspěchu v podnikání i životě
Zobrazit přehled článků ze zdroje Addicted2Success