Influenceři: Bez nich přicházíte o peníze

Marketing založený na vlivných uživatelích internetu, tzv. influencerech, funguje. A může dokonce výrazně snížit marketingové výdaje. Podívejte se na klíčové důvody, proč byste měli zvážit zapojení influencerů do propagace vašich produktů a služeb. 

Usilujte o to, aby se obsah spojený s vaší značkou šířil prostřednictvím influencerů sociálními médií a dalšími online platformami. Jeden důvod je prostý: když se v online světě propagujte jinak než reklamami, uživatelé nemohou vaše reklamy blokovat.

Ilustrační snímek

Návratnost investic je neuvěřitelná

Návratnost investic (ROI) je jedním z nejdůležitějších měřítek přínosu marketingových aktivit. V zásadě porovnává marketingové výdaje s nárůstem prodejů.

Ve studii z roku 2016 bylo zjištěno, že marketing založený na influencerech dosahuje až 11násobné návratnosti investic ve srovnání s tradičními prostředky digitálního marketingu. A to je hodně.

Influenceři jsou navíc spolupráci se značkami poněrně otevřeni. Pokud je tedy návratnost vašich investic do marketingu slabá, měli byste zvážit zapojení influencerů. Možná z nich dokonce dokážete udělat ambasadory vaší značky.

Zajímavý přehled z českého prostředí s názvem Generace YouTube zpracoval server idnes. Propojil dvacítku předních českých Youtuberů s celkem 165 firmami, které propagují.

Konkurence už influencery zapojuje

Velmi vysoký počet marketérů už investuje část marketingového rozpočtu právě do propagace pomocí influencerů. Pokud influenceři ve vašem oboru nepropagují vaši firmu, je pravděpodobné, že je brzy uvidíte propagovat vaše konkurenty.

Článek na webových stránkách business2community.com připomíná, že řada spotřebitelů už nevěří reklamě. Na druhou stranu influencerům poměrně ano.

Obejdete software blokující reklamy

Používání softwaru pro blokování reklamy rychle narůstá. Hlavními důvody jsou:

  • Zabezpečení – zablokování reklam chrání uživatele před pochybným obsahem, který by mohl ohrozit jejich bezpečnost.
  • Rychlost - když prohlížeč nemusí načítat reklamy, funguje rychleji.
  • Žádná vyrušení - reklamy mohou být poměrně otravné, protože často uživatele ruší. Některé weby zobrazují příliš mnoho reklamy.

Přimět uživatele internetu, aby kvůli vám přestali blokovat reklamu, je téměř nemožné. Proto potřebujete jiné způsoby, jak se k nim dostat. Právě influenceři mohou šířit vaše firemní sdělení způsobem, který doplňky v prohlížečích neblokují, a navíc se na něj lidé sami od sebe budou chtít dívat.

-jk-

Zdroj: business2community.com - online komunita pro manažery a podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje business2community.com