Mary však dokázala převzít odpovědnost za selhání hned na začátku.
- Zaměstnancům řekla, že firma při práci pochybila a nyní všichni musí převzít zodpovědnost za své činy.
- Veřejně se omluvila a navštívila rodiny obětí.
- Založila kompenzační fond, a to ještě předtím, než byla vyslovena jakákoli právní odpovědnost.
- V důsledku vnitřního vyšetřování vyhodila 15 zaměstnanců a zavedla nová opatření, aby pracovníci mohli na problémy včas upozornit.
Na začátku nikdy nemáte kompletní informace. Je proto pravděpodobné, že se celá situace ještě značně rozvine a zkomplikuje. Mary včas sestavila krizový tým, který se setkával každý den. To vedlo k tomu, že manažeři měli pocit, že uvnitř firmy je vše pod kontrolou a vše se objasní, i když zatím jsou informace neúplné, říká web management-issues.com.
Jaké si vzít ponaučení
Když se věci začnou hroutit, musíte vzít odpovědnost za vyřešení selhání na sebe a vždy při řešení problémů myslet na vaše zákazníky. Zajistěte také to, abyste dobře a transparentně komunikovali s médii. Buďte vždy připraveni zvážit nuance odvětví, ve kterém podnikáte. Zaměřte se také na svou společnost: silný leadership v období krize dosáhnete nejlépe tím, že budete mít na paměti účel a poslání vaší firmy. Když činíte obtížná rozhodnutí, opřete se o základní firemní hodnoty.
Některé krize – například události z 11. září – přijdou rychle a náhle a lídři nemají na reakci téměř žádný čas. Jiné krize mohou trvat a rozvíjet se i celé měsíce nebo dokonce roky, ale to neznamená, že by jejich zvládnutí bylo méně náročné. Udělejte vše proto, aby účel vaší firmy zůstal vždycky něčím větším, než je současná krize.
-jk-