Ceny pohonných hmot trápí menší firmy

Vytisknout

Kurýrní služby, doručovatelé, obchodníci s auty a další jsou „v první linii“, když vzrostou ceny pohonných hmot. V případě některých služeb může mít zvýšení cen doslova zmrazující efekt na tržby.

Postoupení zvýšených nákladů

Majitelé drobných podniků tvrdí, že ceny pohonných hmot ještě nejsou tak kritické. Mnoho z nich však přelévá zvýšené náklady na spotřebitele, což je rozhodnutí, které nemusí být vždy nejvhodnější.

Změna chování

Je zřejmé, že ceny pohonných hmot a ekonomie jsou na kritické křižovatce, kde další výšení cen znamená hrozbu pro růst. Ceny pohonných hmot ovlivňují výrazně chování spotřebitelů a i způsob, jak některé firmy podnikají.

H. Drake, ředitel Casa de Cadillac říká: „Zákazník přemýšlí jinak nejen proto, že jsou pohonné hmoty drahé v současné době. Každý přemýšlí také o tom, že budou zřejmě drahé i za rok.“ Drake si stěžuje, že tržby jeho firmy klesly od srpna o 20 %, oproti loňskému roku. Něco z toho jde na vrub iniciativě firmy General Motors, která prodávala automobily v masivní slevové akci. Mnoho zákazníků ale stále váhá, odkládá koupi a čeká, zda se ceny pohonných hmot stabilizují.

-av-
Zdroj: Startup Journal - portál amerického listu Wall Street Journal pro začínající podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Startup Journal
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace