Vytvořte nezapomenutelnou prezentaci

Čeká vás důležitá pracovní schůzka, při které musíte kolegům, nadřízeným či obchodním partnerům prezentovat svou práci? Dokážeme si představit, že cítíte nervozitu nebo trému. A rozhodně v tom nejste sami.

Prezentování se řadí mezi pravidelné pracovní činnosti celé řady z nás. Většina lidí je schopna ať už s větší či menší dávkou trémy svou práci před kolegy či nadřízenými přednést. Najdou se mezi námi ale i tací, kterým se rozklepou kolena a o tématu, o kterém by dokázali v neformální rovině sáhodlouze hovořit, nejsou schopni pronést jedinou kloudnou větu.

Ať už tedy patříte k jedné či druhé skupině, vždy je zde prostor pro zdokonalování se. Jak tedy ideálně utřídit informace, jak naplánovat jejich pořadí, jak se připravit na publikum a jak vytvořit dokonalou prezentaci, na kterou vaše publikum nikdy nezapomene? O tom všem se dočtete v novém e-booku Vytvořte nezapomenutelnou prezentaci, který si můžete stáhnout ZDE.

Tréma je nepříjemná a ne každý se s ní dokáže vypořádat. Ti nejlepší řečníci se často nechávají slyšet, že právě oni trpí tou největší trémou před každým svým vystoupením. A je to právě ona nervozita, která je dokáže nakopnout k nejlepším výkonům.

Nezapomínejte, že samotný přednes vašeho tématu je až závěrečným bodem poměrně dlouhé cesty, která začíná přípravou. Abychom vám tvorbu prezentací usnadnili, připravili jsme několik osvědčených tipů.

TIP č. 1: Začněte poutavým příběhem

Zahájíte-li prezentaci vlastním příběhem, posluchači se vcítí do vaší situace. Načerpají atmosféru z úvodního příběhu a po celou dobu prezentace se dokážou lépe ztotožnit s probíranou problematikou.

TIP č. 2: Zeptejte se PROČ

Zamyslete se, z jakého důvodu by vám mělo publikum věnovat pozornost. Důvody bývají vlastně jen dva. Buď řešíte nějaký problém, který publikum zajímá, nebo pomocí prezentace zlepšíte nebo alespoň ulehčíte život posluchačů. Pokud se vaše prezentace neubírá ani jedním směrem, je něco špatně a je zde poměrně vysoká pravděpodobnost, že vaše řečnění publikum nenadchne.

TIP č. 3: Začněte s prázdnou stránkou

Namísto toho, abyste se řídili šablonou, vymažte předem nastavená pole a začněte s prázdnou stránkou. Nadpis umístěte klidně doprostřed stránky a všechny důležité informace rozmístěte okolo něj jako u myšlenkových map. Nezapomeňte si také pohrát s fotografiemi. Zkuste do nich třeba vložit nadpis a vytvoříte tak mnohem dynamičtější dojem.

Mnohem více inspirace a dalších tipů naleznete v novém e-booku Vytvořte nezapomenutelnou prezentaci. Pusťte se do práce a vytvářejte s jeho pomocí úžasné a nezapomenutelné prezentace, po kterých vás čeká hlasitý aplaus.