Vůdcovství v obtížných dobách

Vytisknout

Výkonná ředitelka britské manažerské profesní organizace Chartered Management Institute Ruth Spellmanová radí, jak můžete zdokonalit své vůdcovské dovednosti v náročných dobách nízké pracovní morálky a nejistoty udržení práce.

  1. Ukazujte svou vizi a nadšení. Atmosféra v týmu se vždy odvíjí od vůdce.

  2. Učte se zvládat stres. Snažte se nepřenášet své osobní stresy na tým.

  3. Předcházejte zahlcení. Nedávejte si nereálné cíle. Snažte se plánovat z širší perspektivy.

  4. Jasně komunikujte. Otevřenost a přístupnost patří k nejcennějším kvalitám vůdců.

  5. Poslouchejte. Nepředpokládejte, že automaticky víte, odkud přijdou nejlepší nápady. Dejte prostor všem.

  6. Motivujte svůj tým. Vsaďte na tři nejdůležitější věci – důvěru, poděkování a vzdělávání.

  7. Jděte příkladem. Zaměstnanci nebudou vynakládat zvláštní úsilí, neuvidí-li u vás to samé.

  8. Poskytujte konstruktivní zpětnou vazbu. Zvažte, jak byste byli rádi vy, aby vám ostatní sdělovali zpětnou vazbu. Nikdo se nemůže zlepšit, když neví, co dělá špatně.

  9. Učte se ze zkušeností. Nejlepší vůdcové jsou sebekritičtí a neustále se učí ze svých zkušeností.

-kk-

Zdroj: Telegraph.co.uk - portál britského deníku The Daily Telegraph a nedělníku The Sunday Telegraph
Zobrazit přehled článků ze zdroje Telegraph.co.uk
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace