Ušetřete až pět hodin týdně pomocí těchto čtyř triků

Time management je problematika sobě vlastní. Mnozí z nás by v práci měli rádi více času. Hodně se toho ale dá dosáhnout restrukturalizací a organizací času, stejně jako změnou přístupu k řešení problémů. Zde jsou čtyři jednoduché triky, díky nimž můžete ušetřit až pět hodin každý týden.

Vyčleňte si čas pouze na svou práci

Podle serveru INC.com se mnoho práce odkládá kvůli nečekaným povinnostem, které mají často původ u třetích osob. Něco musíte dodat, na něco odpovědět, něco zkontrolovat. Čím více byste ale měli čas na svou práci a na přemýšlení, jak fungovat efektivněji, tím méně podobných každodenním rutinních věcí byste museli dělat. Vyčleňte si proto každý den určitý čas výhradně pro svou práci. Tento čas bude svatý a nic jej nebude moci narušit.

Zautomatizujte každodenní úkony

Každodenní rutinní úkony často zabírají většinu našeho pracovního času. Vymyslete způsob, jak tyto rutinní činnosti automatizovat. Záleží na oblasti, které se věnujete, a na přesné náplni vaší práce. Nicméně určitě zde ještě nějaký prostor pro automatizaci je.

Pracujte na prevenci

Mnoho času také zabírá řešení akutních situací a kritických problémů. Tato ad hoc řešení přitom vyžadují hodně času, energie a soustředění. Snažte se proto v pravidelných intervalech věnovat prevenci podobných situací. Vaše práce pak bude lépe organizovaná, akutních problémů bude méně a nebudete se muset podřizovat nečekaným kritickým situacím.

Rozdělte pevně role

V rámci týmu nebo firmy je nutné, aby všichni dělali to, co se od nich očekává. A stejně tak je důležité vědět, kdo co přesně dělá, a neztrácet čas vymýšlením, kdo se v jaké situaci bude čemu věnovat. Pevné rozdělení rolí a efektivní komunikace je základem efektivní práce.

-mm-

Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Inc.com