Uplatnění brainstormingu při podnikových poradách

Mnoho porad, při kterých se používá brainstorming, je neproduktivních, protože nejsou správně naplánovány a vedeny. Článek na příkladech z oboru marketingu a reklamy ukazuje, jak správně vést „brainstormingové“ porady.

Nejprve je nutné stanovit jeden konkrétní cíl – větu, která přesně definuje, čeho chceme dosáhnout. Tuto větu je třeba vizuálně znázornit tak, aby ji všichni účastníci vnímali.

Dále je třeba vybrat správné účastníky do týmu: jednoho vedoucího, 2-3 lidi, kteří jsou dobře obeznámeni s projektem a 2-3 lidi, kteří naopak neví o projektu vůbec nic. Celkový počet by neměl přesáhnout 7.

Na celou poradu je nutné se obecně dobře připravit – stanovit vhodný čas, přinést si psací potřeby, papíry, tabuli... Pro inspiraci je vhodné použít například časopisy, reklamní letáky apod.

Vedoucí by měl připomenout všem účastníkům pravidla brainstormingu:
* Jsou vítány všechny nápady, i ty nejdivočejší.
* Na všech nápadech se dá stavět.
* Není dovoleno ostatní urážet.
* Účastníci by se neměli nechat ničím rozptylovat, např. zvoněním mobilních telefonů.

Vedoucí porady by měl celou diskusi usměrňovat, když se odchýlí od tématu a plánovat čas tak, aby účastníci nebyli vyčerpáni (např. dát po určitém časovém úseku přestávku). Na konci by měl provést vyhodnocení všech jednotlivých nápadů.

**Datum vydání:** II/2002
Zdroj: Marketing Profs - americký server z oblasti reklamy a marketingu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Marketing Profs