Umíte správně zakončit prezentaci?

Ilustrační snímek

I skvělou prezentaci můžete naprosto zničit v poslední půlminutě. Upozornil na to nedávný článek  na serveru PRDaily.com. Lektorka prezentačních dovedností Michelle Mazurová v něm popisuje zbytečné chyby, které dokáží zcela zničit vystoupení v jeho závěrečné části, a radí, jak postupovat lépe. Právě závěr je totiž to, co si posluchači z prezentace odnášejí.

 

 

Největší chyby na konci prezentace

  • Končíte otázkami a odpověďmi.
  • Končíte větou: „Tak to je všechno.“
  • Končíte větou: „Děkuji za váš čas.“
  • Odcházíte, aniž byste prezentaci nějak zakončili.
  • Končíte snahou přimět posluchače ke koupi vašeho produktu.

Tři části silného konce prezentace

1. Shrnutí

Stručně shrňte hlavní myšlenku své řeči. Snažte se nemluvit příliš nudně, neopakovat stejnými slovy. Ke zdůraznění hlavních bodů zkuste použít například příběh nebo metaforu. Kreativita na konci je velmi důležitá.

2. Výzva k akci

Cílem výzvy k akci je přimět posluchače k tomu, aby něco udělali – jednu konkrétní věc teď, nebo nikdy. Při oslovení posluchačů buďte osobní - používejte „vy“ místo obecného „my“.

3. Zajímavý tip

Nabízet konkrétní produkty můžete v rámci výzvy k akci. Na úplném konci prezentace však poté ještě nabídněte publiku nějaké zajímavé doporučení. Může to být citát, povzbuzující rada apod.

-kk-

Zdroj: Ragan's PR Daily - denní zprávy, doporučení a názory z oboru PR, marketingu, sociálních sítí a médií
Zobrazit přehled článků ze zdroje Ragan's PR Daily