S nervozitou se dá pracovat

Vytisknout

Nervozita z veřejného vystoupení je normální, neměla by vás však ochromit. Stačí, když se naučíte jednoduchým trikům, jak s nervozitou pracovat. V první řadě přemýšlejte pozitivně. Využijte také metody kreativní vizualizace - pokud si dokážete něco představit jako reálné, stane se to reálným.

  • Dobře se připravte. Nečekejte na poslední den nebo hodinu před svým vystoupením. Řeč si připravte v dostatečném předstihu.

  • Cvičte. Své vystoupení si zkoušejte předem. Čím více si je vyzkoušíte, tím obratnější a jistější budete.

  • Odpočiňte si. Noc před svým vystoupením si dopřejte dlouhý spánek. Spánková deprivace znemožňuje plné využití vašich fyzických i duševních schopností.

  • Pracujte na úvodu. Po prvních 30 vteřinách začíná nervozita spíkrů výrazně klesat. Pokud si tedy dobře připravíte úvod, budete mnohem uvolněnější.

  • Používejte vizuální prvky. Vizuální nástroje odvádějí pozornost od mluvčího, který se pak cítí méně nervózní.

-kk-

Zdroj: Suite 101 - databáze odborných článků nejen pro manažery
Zobrazit přehled článků ze zdroje Suite 101
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace