Recept na úspěch: Sestavte si svůj strategický plán

INNERGY, s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti INNERGY, s.r.o.

Vytisknout

Už samotný proces tvorby strategického plánu vašeho úspěchu vám pomůže podívat se na vaši situaci ze širší perspektivy. Je to příležitost, kdy se můžete zamyslet nad tím, kde jste, kam chcete směřovat, a jak se tam dostanete. Když strategický plán nemáte, budete se plácat v každodenní operativě. Nebudete vědět, co přesně je smyslem toho, co děláte, a proto pro vás nebude snadné určit si priority. Použijte následující jednoduchý, který námi sdílel web management.about.com. Na tvorbě strategického plánu by s vámi měli spolupracovat i vaši kolegové.

1) Vize: Dodá vám celkový směr

Zamyslete se nad tím, kde vidíte vaší firmu nebo vaše oddělení v budoucnosti, cca za 3-5 let. Vize je odpovědí na „co“ a „proč“, je to důvod, proč děláte všechno to, co děláte. Buďte odvážní a nebojte se vznešených slov. Nyní je příležitost je použít. Vaše vize i mise by měly být tím, na co aspirujete.

2) Mise: Co děláte dnes

Vaše mise by měla popisovat to, co děláte, pro koho a jak. Mise může rozšířit, nebo naopak zúžit vaše možnosti volby. Je to popisná část vašeho plánu. Můžete vymyslet i jednu větu, která zahrne vizi i misi.

3) Základní hodnoty: Vaše přesvědčení a chování

Kvalita: Co děláme, děláme dobře. Nebo Leadership: Odvaha vytvářet lepší budoucnost. Toto jsou dva příklady ze seznamu hodnot firmy Coca Cola.

4) SWOT analýza: Vystihuje, jak si nyní stojíte

SWOT analýza pomáhá pochopit, jaký je současný stav a na co byste se měli soustředit.

5) Dlouhodobé a roční cíle

Dlouhodobé cíle jsou o úroveň níž než vize a určují, čím chcete vize dosáhnout. Každý z těchto velkých, dlouhodobých cílů, se pak rozpadá na několik jednoročních cílů. Měly by být specifické, měřitelné, dosažitelné, realistické a měly by mít nějakou svou časovou stránku.

6) Akční plán

Každý cíl by měl mít svůj detailní plán, abyste věděli, jak ho vlastně chcete dosáhnout.

-jk-

Zdroj: About Management - část amerického portálu About.com věnovaná managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje About Management

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace