Jak posílit hodnocení rozvoje vůdcovství

Vytisknout

Hodnocení rozvoje vůdcovství je složitý proces. Je třeba umět klást správné otázky a ujasnit si očekávání a výstupy. Odborníci z amerického Centra pro kreativní vůdcovství nabízejí následující rady.

Jste-li manažer posílající své lidi do programu rozvoje vůdcovství, položte si tyto otázky, abyste lépe porozuměli jeho účelu a hodnotě:

- Jak si představujete efektivní program rozvoje vůdcovství? Jak poznáte, že je efektivní?

- Jak můžete vědět, že to, co děláte, dospěje k očekávaným výsledkům?

- Jak budete strukturovat hodnocení?

- Jak můžete vyhodnotit výhody programu pro celou komunitu, investujete-li do jednotlivců?

- Jaká je návratnost investic pro jednotlivce a ruku v ruce s tím i pro celou komunitu?

- Jak budete měřit výsledky?

- Je váš program skutečně nezbytný? Naplňuje skutečné potřeby?

- Jak budete sestavovat krátkodobá hodnocení u dlouhodobých iniciativ?

Pokud jste zapojeni do návrhu a hodnocení programu rozvoje vůdcovství, budete si chtít vyjasnit detaily a metodologie, ale také prozkoumat širší souvislosti. Klíčové otázky, které byste měli týmově diskutovat, zahrnují následující:

- Jak můžete vědět, že příslušné programy přinesou změny pro jednotlivce, organizace i celé komunity?

- Co funguje a co naopak nefunguje?

- Jaké jsou nejlepší postupy?

- Proč vytváříte hodnocení? Jaký je jeho širší smysl?

- Pro koho vytváříte hodnocení a jak to ovlivní otázky, které si budete pokládat a metody, které použijete?

- Na co se neptáte, ale měli byste se ptát?

- Na co se bojíte zeptat, protože nevíte, jak naložit s odpověďmi?

- Jak budete řídit mocenské vztahy, které jsou nedílnou součástí hodnocení?

- Co zhodnotí vaše hodnocení?

-kk-

Zdroj: Center for Creative Leadership - oficiální stránky instituce Center for Creative Leadership (CCL®)
Zobrazit přehled článků ze zdroje Center for Creative Leadership
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace