Čím podrýváte svou integritu lídra?

Ilustrační snímek

Skutečnou tragedií lídrů je nedostatek integrity neboli schopnosti myslet, mluvit a jednat v duchu určitých jednotných zásad, který si mnozí lidé ve vedoucím postavení vůbec neuvědomují. Nemusí přitom jít o velké manažerské skandály typu Dieselgate. Většinou jde o drobné každodenní přešlapy, jimiž lídři postupně podrývají svou autoritu v tvářích zaměstnanců i zákazníků. I když mají velký potenciál pro úspěšné vedení lidí, právě tyto chyby způsobí, že nakonec neuspějí.

Jak tedy mohou lídři zlepšit svou osobní integritu? Máme pro vás tipy z pera odborníka na emoční inteligenci Travise Bradberryho, které před časem zveřejnil server Forbes.com. Dejte si pozor na následující oblasti.

1. Kult osobnosti

Nezapomínejte, že vaším hlavním cílem je sloužit ostatním. Lídr by nikdy neměl podlehnout pocitu, že ostatní nemají do jeho práce co mluvit.

2. Odmítání odpovědnosti

Vidíme to dnes a denně nejen v politice. I když nejste politik a vaše chyby nevidí miliony lidí, měli byste umět přiznat svá selhání, napravit je a vyvodit důsledky.

3. Zkreslené představy o sobě

Většina lidí nedokáže objektivně zhodnotit své vlastnosti a chování. To však neznamená, že bychom se o to neměli snažit. Opravdu nikomu nenadržujete? Opravdu se s vámi skvěle pracuje? Opravdu umíte přijímat kritiku?

4. Monolog místo dialogu

Stále si připomínejte, že komunikace je vždy záležitost dvou stran. Vaši lidé potřebují, abyste jim naslouchali a sdíleli zpětnou vazbu. Ke všemu, co po nich chcete, potřebují kontext.

5. Neschopnost propustit neschopné

K roli lídra patří i nepříjemné záležitosti. Když se budete vyhýbat se konfliktům a těžkým rozhodnutím, pouze poškodíte všechny zúčastněné.

Upřednostňování urgentních problémů před lidmi

Integrita lídra závisí na schopnosti nenechat se rozptýlit záležitostmi, které způsobí, že odsunete své lidi na druhou kolej,“ uzavírá Travis Bradberry.

-kk-

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com