Brian Tracy: Pracovní vytíženost není totéž co produktivita

Někdy potřebujeme trochu času na odpočinek, abychom poté byli mnohem produktivnější. Někdy však musíme ignorovat to, že se cítíme špatně, a prostě začít s prací. Naučme se proto nakládat se svým časem efektivněji.

Ilustrační snímek

Přestaňte ztrácet čas. A pokud jej občas ztrácíte, máme dobrou zprávu: efektivní řízení času je zvyk, který se naštěstí lze naučit. Podívejme se, co můžete udělat.

1. Pamatujte: Snězte tu žábu

Jako první věc každého dne vždy vyřešte ten nejtěžší úkol. Když se zbavíte toho, co vás v duchu tíží, budete mít mnohem více motivace dokončit také ty ostatní, snadnější úkoly. Jak Brian Tracy vždy doporučoval: snězte tu žábu.

K dodržování tohoto pravidla je třeba určitá disciplína, ale jakmile si na ně zvyknete, váš výkon a produktivita se rapidně zvýší.

2. Udělejte si seznam a určete priority

Poté, co sníte onu příslovečnou žábu, si projděte svůj plán na zbytek dne. Všechny položky na vašem seznamu úkolů by měly být uvedeny v pořadí podle naléhavosti a důležitosti. Upřednostnění těch nejdůležitějších úkolů vám ušetří čas, protože se budete moci zaměřit na to, co skutečně musí být hotovo.

Zamyslete se tedy nad tím, co musí být dokončeno dnes a co stačí až později. Existuje něco, co musíte odevzdat v řádu hodin, nebo ještě dříve? Jakmile se pak při plnění úkolů dostanete k neurgentním záležitostem, máte vyhráno.

3. Dělejte přestávky

Vyhraďte si čas na krátké přestávky. Stačí si rozplánovat 15minutové bloky do vašeho denního rozvrhu. To vám pomůže udržet si svěží a produktivní mysl. Když nastane doba jedné takové přestávky, přestaňte s tím, na čem zrovna pracujete. Na chvíli se uvolněte, můžete klidně zavřít oči. Nebo se dobijte tím, že si aspoň pár minut popovídáte s kolegy. Jen dejte pozor, abyste je nerušili uprostřed práce.

-jk-

Zdroj: BrianTracy.com - blog předního světového odborníka na rozvoj lidského potenciálu a osobní efektivity
Zobrazit přehled článků ze zdroje BrianTracy.com