5 zvyků úspěšných a kreativních lidí

INNERGY, s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti INNERGY, s.r.o.

Vytisknout

Odborník na emoční inteligenci Travis Bradberry je podle svých slov „posedlý některými nejkreativnějšími mozky v historii“. Protože ho zajímalo, jestli lze v chování těch nejúspěšnějších vysledovat nějaká obecná pravidla, která by mu mohla pomoci v jeho vlastním životě, studoval život inovativních, úspěšných a kreativních historických i současných osobností. A přišel na to, že drtivá většina z těchto lidí sdílí 5 zvyků, které pak zveřejnil na serveru Forbes.com.

1. Vstávání brzy ráno

I když existuje několik čestných výjimek, většina úspěšných kreativních lidí jsou ranní ptáčata. Benjamin Franklin, Howard Schultz, Ernest Hemingway  - ti všichni jsou známí tím, že vstávali brzy. Brzy ráno, kdy většina lidí ještě spí a nikdo vás neruší, můžete stihnout spoustu práce.

2. Pravidelné cvičení

Je prokázáno, že pravidelné cvičení zlepšuje náladu, dodává energii a zvyšuje produktivitu. Není proto divu, že cvičení je doménou top kreativců a obchodníků.

3. Pevný řád

Úspěšní lidé jsou vysoce organizovaní a dodržují pevný řád. Vědí, kdy, co a proč dělají, a nemají ve věcech chaos. Postupování podle určitého plánu pak osvobozuje jejich mysl a oni mohou kreativně a inovativně přemýšlet.

4. Více želízek v ohni

Aby člověk mohl skutečně dávat průchod inovaci a kreativitě, nesmí na výsledku toho, co dělá, záviset celé jeho živobytí. Je proto lepší mít více projektů, pracovat na více věcech a nebýt kompletně závislý pouze na jedné činnosti, protože tato forma závislosti bohužel ničí kreativitu.

5. Práce všude, kde to je jen trochu možné

Mnoho lidí má tendenci pracovat jenom na místě, které je k jejich práci vyloženě určené (například pracovna, kancelář), a mimo toto místo práci pouští z hlavy. Ti nejúspěšnější však pracují neustále. Například u snídaně nebo při cestě do práce a z práce. Práce nemusí být jenom o tom, něco fyzicky dělat, ale například i jenom přemýšlet o daném problému.

-mm-

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace