5 otázek, které si musí položit každý šéf

INNERGY, s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti INNERGY, s.r.o.

Vytisknout

Web management.about.com se zamyslel nad nejzásadnějšími otázkami v každém byznysu. Tohle je výsledek:

1) Má firma dostatek talentovaných lidí?

Úspěšní lídři se vědomě obklopují schopnými a talentovanými lidmi. Mají jich plné týmy, protože právě to je ta správná strategie. Část odpovědnosti každého lídra spočívá v tom, nalézt nadané lidi a pomoci jim plně rozvinout jejich potenciál. Stejně tak si musíte vybírat lidi, kteří jsou otevření a kteří budou mít snahu učit se a zlepšovat se. Když se udělá chyba při náboru, je dost pravděpodobné, že dotyčný bude muset firmu brzy opustit. Špatně prováděný nábor je primární příčinou vysoké fluktuace zaměstnanců. Proto je pečlivé vybírání těch správných lidí velmi důležité.

2) Víme, jaké máme cíle?

Když už máte ty správné lidi, musíte se ujistit o tom, že i ten poslední zaměstnanec vaší firmy ví, co jsou jeho cíle. Každý musí vědět, čeho má vlastně dosáhnout. Promluvte si o tom se svými lidmi. Pokud někteří z nich nejsou schopni popsat cíl, ale jen jednotlivé činnosti, máte příležitost ke zlepšení. Mít jasno v cílech nejen napomáhá orientaci a rozhodování, ale je to dobré i pro produktivitu.

3) Jsou cíle různých oddělení sladěné?

Pokud má každý jasno v cílech, ale cíle jsou protichůdné, nebude to fungovat. Musíte se ujistit o tom, že jednotlivé týmy i jednotlivá oddělení jsou, co se cílů týče, sjednocená a jdou stejným směrem. Pokud jedno oddělení prosazuje svůj cíl bez ohledu na cíle jiné, může to poškodit zkušenost vašich zákazníků s vámi.

4) Nesou lidé skutečnou odpovědnost za to, co dělají?

Disciplína je nezbytná pro dosažení jakýchkoli cílů, i když to zrovna nyní může být nepříjemné. Schůzky, na kterých jsou cíle a jejich naplňování hodnoceny, jsou skvělé pro udržení pozornosti a úsilí. Samozřejmě musejí být pravidelné.

5) Jak je na tom konkurence?

Ty nejlepší firmy jsou si vědomy toho, jak si stojí v porovnání se svou konkurencí. Pomáhá to nacházet příležitosti a nalézat správný směr, kam jít.

-jk-

Zdroj: About Management - část amerického portálu About.com věnovaná managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje About Management

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace