Přijmout, či nepřijmout?

Nabídli vám povýšení a vy si říkáte, že je to skvělé. Po prvotním nadšení se však začnou ozývat pochybnosti a začne vás napadat stále více otázek. Co když by přijmout nabízené povýšení byla chyba? Máte naslouchat svému vnitřnímu hlasu? Specialisté personální agentury Robert Half doporučují nabídku kariérního postupu vždy dobře zvážit. Na serveru CareerBuilder.com shrnuli následující otázky, na které by si měl každý sám odpovědět.

Jste připraveni?

Dokážete zvládnout každodenní větší odpovědnost? Nechybí vám některé důležité školení nebo praxe?

Chcete více odpovědnosti?

Jste připraveni pracovat více hodin, častěji cestovat nebo chodit na více schůzek? Zvládnete řídit náročné projekty a hlavně své podřízené? Jak moc se změní váš pracovní den?

Nebude to krok do slepé uličky?

Nabízí dané místo další možnosti kariérního postupu?

Nepřijdete o práci, kterou máte rádi?

Uvědomujete si, co znamená přechod z role specialisty do role manažera? Budete se jako manažer věnovat práci, která vás baví a naplňuje?

Jaký dopad bude mít nová práce na váš soukromý život?

Jste připraveni na menší flexibilitu a méně volného času? Jaký prostor pro rodinu a koníčky vám zůstane?

Pokud se rozhodnete povýšení nepřijmout, oznamte své rozhodnutí přímému nadřízenému mezi čtyřma očima. Vysvětlete své důvody a poděkujte za důvěru. Riziko, že vám již příště povýšení nenabídnou, tu samozřejmě je. Můžete je ale snížit tím, že budete pravidelně komunikovat se svým nadřízeným o tom, co vás baví a kam byste se chtěli posouvat. Pokud vás povýšení láká, jděte do toho. Pokud si ale myslíte, že by to pro vás nebylo to pravé, počkejte si na vhodnější příležitost.

-kk-

Zdroj: CareerBuilder - největší americký portál s nabídkami zaměstnání
Zobrazit přehled článků ze zdroje CareerBuilder
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace