Je všechna ta práce, kterou děláte, opravdu potřeba?

Skutečně si všechno, o co vás vaši kolegové požádají, zaslouží vaši pozornost? Pokud se vám daří odpovídat na e-maily do hodiny, každý den dokončíte všechny úkoly na vašem seznamu a zároveň podporujete a pomáháte členům svého týmu, kdykoli to potřebují ... možná jste i tak nešťastní a zaseklí ve své současné roli.

Možná s vámi váš nadřízený nikdy neprobral karierní plán, možná vás vaši kolegové respektují, ale ke strategickým diskuzím vás nezvou. Možná máte plné ruce práce a vede to jen k tomu, že zanedbáváte své osobní vztahy a jste na nejlepší cestě k vyhoření.

Pokud vám to zní povědomě, možná špatně přistupujete ke své práci. Ne každý úkol, který přijmete, vyžaduje vaši okamžitou pozornost. Klíčové je posoudit, zda je ten který úkol pro vás ten pravý, vybízí nás Harvard Business Review.

Eliminujte porady, kde např. stačí jen každý týden poslat e-mail (např. schůzka pro informování o aktuálním stavu). Když se budete častěji ptát proč, podaří se vám lépe zajistit, aby byly upřednostněny ty skutečně důležité úkoly, zatímco ostatní budou delegovány nebo prostě neudělány.

Zapadá tento úkol do vašeho časového portfolia?

  1. Rozdělte si své hlavní činnosti do kategorií. Co musíte řídit? Na které projekty musíte dohlížet? Které prezentace jsou ty klíčové? Na které e-maily rozhodně musíte odpovědět?
  2. Přiřaďte ideální procento svého času každé z těchto kategorií.
  3. Říkejte ne tomu, co nemá prioritu. Věnujte více času tomu, na čem opravdu záleží.

Co se stane za měsíc, pokud tohle neuděláme?

Přemýšlejte o dopadu pracovních úkolů, které se derou na váš seznam. Než něčemu řeknete ano, popřemýšlejte o tom, jaké dopady na vás a na byznys daný úkol má.

Kdo po vás provedení tohoto úkolu chce? Jste opravdu tím správným člověkem?

Možná byste to měli nechat na vaše přímé podřízené. Nebuďte vždy tím ochotným prvním dobrovolníkem. Zeptejte se sami sebe, kdo je ten správný člověk k provedení daného úkolu. Poté ho delegujte a svůj čas raději využijte na důležitější práci.

-jk-

Zdroj: Harvard Business Review - zpravodajský portál vydavatelství přední americké obchodní školy Harvard Business School
Zobrazit přehled článků ze zdroje Harvard Business Review