Co o vás říká Google a jak to ovlivnit

Už jste si zkoušeli vygooglovat své jméno? Pravděpodobně ano. To, co o vás vyhledávač našel, je vaše osobní značka ve světě internetu. Kdokoli (včetně vašich přátel, nepřátel, kolegů či zaměstnavatelů) si o vás bude chtít něco najít, najde právě toto. Pokud momentálně nemáte představu, jak jste na tom, pojďte si to s námi vyzkoušet.

Zadejte do Googlu své jméno a příjmení ohraničené uvozovkami. Bude-li výsledkem některý z následujících bodů, je třeba, abyste na své osobní digitální značce ještě zapracovali. Aktuální stav vám totiž může uškodit nejen v osobním životě, ale i v kariéře. Jak přimět Google, aby o vás mluvil tak, jak chcete vy?

Ilustrační snímek

Odhalte svou osobní značku v online světě

Podle serveru Forbes.com je vaše osobní značka na internetu špatná, pokud po zadání svého jména do vyhledávače zjistíte, že:

1. Neexistujete. Vaše jméno vůbec není nalezeno.

2. Vaše jméno se vyskytuje pouze v úmrtním oznámení vašeho jmenovce.

3. Vaše jméno se vyskytuje hojně, ale nejedná se o vás.

4. Na internetu o vás existuje hodně informací z doby, kdy jste pracovali u některého z bývalých zaměstnavatelů. O vaší aktuální kariéře není nalezeno nic.

5. Na internetu o vás existují pouze informace z dětství nebo z osobního života.

6. Výsledky vyhledávání vašeho jména nedělají dobrý první dojem. Vyjíždějí pouze staré nebo negativní souvislosti vašeho života a práce.

Zlepšete svou osobní značku v online světě

Co můžete udělat pro to, aby vaše online identita působila pozitivněji a profesionálněji? Připravte si plán pro budování své osobní značky. Než začnete dělat jakékoli další kroky, musíte si ujasnit, jaké vlastnosti má vaše značka odrážet, co vás odlišuje od ostatních a také to, kdo předpokládáte, že o vás bude vyhledávat informace na internetu.

Zaměřte se pouze na první stránku ve vyhledávání, protože další stránky již většina lidí neprohlíží. Nejdůležitější jsou první tři odkazy. Obsah spojený s vaším jménem by měl odráže váš osobní i pracovní život a ukazovat, že jste úspěšní a zajímaví. 70-80 % veškerého obsahu o vás by se mělo týkat kariéry a práce, 20-30 % osobního života.

Začněte tím, že sepíšete a zveřejníte svůj životopis – kdo jste, čím se zabýváte, čeho jste dosáhli apod. Umístěte jej na své osobní webové stránky a také na profily na sociálních sítích, například na LinkedIn. Váš profil na této sociální síti by měl být vždy aktuální, protože po zadání vašeho jména do Googlu bude vyjíždět mezi prvními výsledky. Nejdůležitější pro vyhledávač je, co o sobě píšete v sekci „Vaše profesionální motto“ (Headline) a „Shrnutí“ (Summary). Dále pak je zásadní vaše fotografie a popis jednotlivých pracovních zkušeností.

Pokud jde o vaše osobní webové stránky, investujte do domény, která ponese vaše jméno (např. vasejmeno.cz). I tyto stránky pak budou po zadání vašeho jména vyjíždět ve vyhledávání mezi prvními. I když zatím nemáte obsah, který byste na svůj web umístili, můžete na něj umístit například odkaz na svůj profil na síti LinkedIn či jiný relevantní web. Podobně postupujte i na sociálních sítích – do názvů URL stránek s vaším profilem vždy umístěte své jméno (např. twitter.com/vasejmeno).

-kk-

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com