Správa znalostí nové generace

Současný přístup ke správě znalostí již nespočívá ve snaze propojit lidi a informace, nýbrž ve snaze spojit lidi s lidmi. Tvrdí to alespoň významná americká organizace Young Presidents' Organization (YPO), která byla založena v roce 1950 za účelem vytváření dokonalejších obchodních vůdců prostřednictvím vzdělávání na základě výměny myšlenek a dnes má v 75 zemích světa přes 8000 členů, kteří řídí společnosti s průměrnými ročními příjmy ve výši 42 milionů dolarů.

Členové organizace YPO přijali správu znalostí jako určitou představu, koncepci, nikoli však jako danou metodu. Rozhodli se, že v jejím rámci postoupí dále než k rozesílání e-mailů, správě dokumentů či otázkám a odpovědím. Jejich cílem se stalo vytvoření technologie, která nebude jen poskytovat uživatelům statické informace, ale dokáže aktivně spojit jednotlivé uživatele. Sdílení znalostí by podle jejich názoru mělo být okamžité a měřitelné, a proto by kromě osobních setkání mělo probíhat zejména prostřednictvím telefonů a Internetu. Svůj přístup nazývají správou znalostí druhé generace.

Spojování lidí za účelem správy znalostí by s sebou mělo automaticky nést důvěru a spolehlivost. YPO v tomto smyslu hovoří o expertních modelech sdílení znalostí, díky nimž budou jednotliví lidé propojeni s experty v daném odvětví. Vztah mezi lidmi však musí být vždy reciproční: lidé hledající odpovědi na otázky i ti, kteří jim budou odpovídat se vzájemně obohacují. To také zlepšuje hodnocení výkonu daného softwarového řešení. A uznání je pro členy YPO jediným měřítkem úspěšnosti.
Zdroj: CIO.com - Internetové stránky časopisu CIO pro vedoucí pracovníky v oboru informačních technologií
Zobrazit přehled článků ze zdroje CIO.com