Zaměstnaci - sůl vaší firmy

Řada společností tvrdí, že jsou pro ně dobří zaměstnanci tím nejdůležitějším. Ale jednají skutečně podle toho? Je výběru pracovníků věnována taková pozornost, jakou zasluhuje? Například špatný vedoucí může stát společnost mnohem více, než by čekala. Některé firmy berou tuto skutečnost v potaz a investují nemalé prostředky právě do vyhledávání těch nejlepších.

Dobří manažeři ví, co od nových lidí očekávat – budou to ti nejlepší, které lze přijmout, budou mít týmového ducha a posílí podnik svojí invenčností a pracovitostí. Výjimečné talenty je nutno hledat, otázkou je jak. Nejlepší plat má své kouzlo, ale nemusí rozhodovat. Dobrá strategie je cestou, jak je přitáhnout. Investujte do propagačních tiskovin, důkladně připravte přijímací řízení, kandidáty informujte nejméně jednou za deset dní o jeho průběhu.

Rozhodnutí o přijetí sdělte telefonicky či osobně, ne prostřednictvím personálního oddělení. Prvních šest až dvanáct měsíců je kritickým obdobím rozhodování – firma i noví zaměstnanci si musejí zvyknout. Podejte jim pomocnou ruku, zodpovězte jejich otázky. Po půl roce si promluvte o tom, jak je zaměstnanec spokojen.
Zdroj: HR-free - americký portál zaměřený na lidské zdroje a management
Zobrazit přehled článků ze zdroje HR-free