1) Inspirativní lídři se zaměřují na „Proč?“
Skutečně inspirativní lidé vám nebudou říkat, jak máte něco udělat. Každou konverzaci spíše stočí k tomu, proč to či ono vlastně vůbec dělat. Povzbuzují tím ve vás snahu o jedinečnost.
Snaží se vám ukázat, proč vy a vaši kolegové jste tam, kde jste, a jaké je vaše společné poslání. To dobře funguje jako výchozí bod, díky kterému je nalezení cesty k čemukoli mnohem snazší, jste totiž více odhodlaní. Když pak budete čelit nepříjemnostem a kritice, daleko spíše se rozhodnete pokračovat a vytrvat.
Kromě toho budete při konfrontaci s kritiky své oponenty respektovat a zvládnete to dokonce s úsměvem na tváři. Budete totiž vědět, že máte jasný záměr a že nakonec vyhrajete. Víte totiž, že nejste hazardéři, kteří se řítí někam a nevědí kam. Vy prostě jen přijímáte dobře uvážená rizika.
2) Dokáží přimět ostatní k řešení skutečných problémů
Chytrý marketing často umožní získat peníze i firmám, které nenabízejí žádnou skutečnou hodnotu. Firmy by však vždy měly směřovat k řešení nějakého skutečného problému. A vůbec přitom nezáleží na tom, v jaké sféře vyvíjejí činnost. Inspirativní lídři by měli své lidi umět povzbudit k tomu, aby se vždy snažili identifikovat skutečné problémy a využít své dovednosti k jejich vyřešení.
3) Vysvětlují ostatním, že vztahy jsou důležité
Ze zkušenosti autora článku na webu addicted2succes.com se v jeho firmě klienti stali téměř přáteli. Při obchodních jednáních tak měl skoro pocit, jako by šlo o rodinné shromáždění. Proč? Protože jeho inspirativní šéf přistupoval k podnikání jako k něčemu, co musí fungovat na základě důvěry.
Klíčovou otázkou byla správné nastavená spolupráce a skutečné partnerství s klienty. Pro jeho šéfa zkrátka bylo nutné, aby na konci každé obchodní spolupráce měly obě strany pocit, že vyhrály.
-jk-