Tři specifika mladé generace pracovníků, které musí jejich manažeři znát

Generace Z začíná masivně nastupovat na trh práce. I když není možné zcela generalizovat, tak obecně platí, že tato mladá generace má své specifické potřeby, očekávání a unikátní vlastnosti. A také platí, že každý manažer, který se snaží zaměstnance z generace Z vést, by měl tato specifika určitě znát. Zde jsou proto tři nejvýraznější vlastnosti mladé generace pracovníků, stejně jako několik tipů, jak tato specifika reflektovat ve vašem manažerském stylu.

Ilustrační snímek

Tyto tipy přinesl web CustomerThink.com.

Neochota dělat rutinní práci dlouho v kuse

Zatímco zástupci starší generace mohli být spokojeni i ve chvíli, kdy celý život stáli na jednom místě v továrně a dělali jeden úkol pořád dokola, mladá generace v takové situaci zkrátka nevydrží. Obecně má mladší generace nižší toleranci vůči rutinní, jednotvárné a nudné práci. Proto je dobré mladším pracovníkům práci obměňovat, nabízet jim možnost pracovat na nových a zajímavých projektech nebo se vzdělávat a posouvat.

Touha po uznání dobře odvedené práce

Navzdory některým stereotypům platí, že mladí pracovníci jsou velcí dříči. Nebojí se těžké práce a jsou ochotni se do pracovních úkolů nadchnout. Očekávají za to ale náležitou odměnu i uznání. Pokud nechcete tedy přijít o perspektivní mladé talenty, nezapomínejte chválit jejich výkon a podávat jim zpětnou vazbu na projekty, kterým se věnují.

Averze vůči konfliktům

Hádky, dohady nebo konflikty na pracovišti je něco, čemu se mladší generace snaží vyhnout. Nemají rádi konfrontace, hlavně když jsou zbytečné a zdržují je od práce nebo když narušují pozitivní atmosféru v týmu. Ujistěte se, že v týmu nevznikají časté a zbytečné konflikty a že na pracovišti panuje psychologicky bezpečné a produktivní prostředí.

 

-mm-

Zdroj: CustomerThink - americký portál zaměřený na péči o zákazníky
Zobrazit přehled článků ze zdroje CustomerThink