Příkladem prostředí, které nabízí velký objem zpětné vazby od zákazníků i konkurentů, může být Apple App Store. Jsou tam spíše menší společnosti, které sdílejí technologickou architekturu. A všichni účastníci také akceptují určité normy. Zákazníci zde mohou navrhovat různá zlepšení a upozorňovat na chyby. Tato sdělení se k vývojářům dostanou velice rychle. Zpětná vazba jim pak poskytuje přehled o tom, co se aktuálně děje na celé scéně.
Aktivní uživatelé poskytují tu nejužitečnější zpětnou vazbu
Využíváte ankety, abyste zjistili, jak dobrý je váš produkt? Ankety a dotazníky však poskytují pouze omezené poznatky. Jejich respondenti nemusejí být ti, kteří mají největší přehled. Zde dobře vidíme, že nejlepším zdrojem zpětné vazby jsou poznatky a komentáře od uživatelů, kteří jsou skutečně aktivní.
Vývojáři herních aplikací se učí rychle – jejich trh je velmi konkurenční
Článek na webu obchodní školy INSEAD říká, že když porovnáme herní aplikace s ostatními kategoriemi aplikací (knihy, byznys, životní styl, zprávy, cestovní atd.), tak hodně učení, které posléze přináší inovace, nalezneme právě u herních aplikací. Ty jsou velice často měněny podle toho, co vývojářům říkají zákazníci.
Uživatelé, kteří si stahují hry, jsou celkem ochotní za ně něco zaplatit. A právě proto jsou vývojáři v této oblasti velmi soutěživí. Chtějí porazit svou konkurenci, aby si vydělali.
Síla kolektivní inteligence
Vaši hru mohou okomentovat jen a pouze její aktivní uživatelé – a ti vám navíc často řeknou, v čem jsou aplikace podobné té vaší lepší. Zpětná vazba od uživatelů tak tlačí vývojáře k tomu, aby nadále upravovali a měnili svůj produkt. Navíc se učí i samotní uživatelé. Objevují nové způsoby, jak mohou danou aplikaci používat.
-jk-