Několik dobrých důvodů, proč byste se měli naučit říkat: „Nebudu to dělat“

Mnoho začínajících, mladých, ambiciózních a perspektivních manažerů si myslí, že čím tvrději budou pracovat, tím lepší jsou jejich kariérní vyhlídky. A čím víc práce a čím víc odpovědnosti na sebe naloží, tím rychleji budou stoupat vzhůru na kariérním žebříku. Tak to ale úplně není. Naopak – když neumíte odmítat práci, hrozí vám nejenom vyhoření, ale paradoxně i pomalejší kariérní postup. Zde je několik důvodů, proč tomu tak je.

Ilustrační snímek

Nenaučíte se delegovat práci a budete zahlceni

Neumíte říkat „ne“? Tak vám podle Forbesu hrozí, že veškerou práci budete řešit sami. A to znamená jediné – dlouhodobé zahlcení, neschopnost delegovat práci podřízeným a ve výsledku náběh na vyhoření. Předávání práce je jedna z klíčových dovedností manažera a proto je nutné se ji naučit místo toho, abyste všechnu práci dávali na svá vlastní bedra.

Nevychováte si samostatně pracující podřízené

Když nebudete podřízeným předávat práci a nebudete jim svěřovat nové a zajímavé projekty, nikdy se nebudou moci rozvinout. Tím, že si veškeré úkoly berete na sebe, brzdíte přirozený rozvoj svých podřízených. A to může vést nejen k tomu, že nebudou schopni pracovat samostatně, ale i k jejich frustraci, nespokojenosti a v důsledku i vysoké fluktuaci.

Nevybudujete si specifickou odbornost

I když být takzvaně „renesančním“ člověkem má stále své kouzlo, dnešní doba odměňuje spíše lidi, kteří mají určitou specifickou odbornost nebo kteří dovedou zkombinovat víc jedinečných odborností dohromady. Pokud budete přijímat veškeré úkoly a žádné nikdy neodmítnete, nikdy se odborníkem nestanete, protože budete dělat od všeho trochu.

Nebudete mít respekt svého okolí a poškodíte svou osobní značku

V neposlední řadě je nutné zmínit vaši osobní značku. Jak se svému okolí jeví někdo, kdo nikdy neodmítne žádnou práci? Kdo klidně dělá vše, co po něm chce jeho okolí? Jako někdo, kdo si není jistý svou vlastní hodnotou. Tím, že budete brát všechnu práci, tak poškozujete i svou vlastní reputaci.

 

-mm-

 

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com