Poskytování dobrých služeb zákazníkům patří mezi nejužitečnější, ale také nejsložitější aktivity firem. Ty, jimž se to podaří, však dosahují vyšší spokojenosti zákazníků, vyšších příjmů, většího objemu návštěvnosti a nižší fluktuace zaměstnanců. Jak tedy motivovat zaměstnance zákaznických služeb, aby poskytovali skutečně to nejlepší?
- Zajistěte pokračující vzdělávání. Důležité je, abyste poskytovali školení nejen v souvislosti s organizační politikou a technologiemi, ale také pro přímé jednání se zákazníky. Vytvořte pokračující systém vzdělávání a zpětné vazby.
- Nastavte postoje zaměstnanců. Neustále pracujte na svém vlastním postoji a postoji členů vašeho týmu k poskytování co nejlepších zákaznických služeb. Buďte si vědomi toho, jakým příkladem jdete. S negativní postojem u sebe nemůžete od zaměstnanců očekávat pozitivní postoj k zákazníkům.
- Poskytujte pobídky. Motivujte zaměstnance zákaznického servisu pobídkami na základě plnění organizačních cílů a hodnot. Zajímejte se, o jaké pobídky mají zájem. Poskytujte je včas, spravedlivě a veřejně.
- Ukažte uznání. Uvědomte si, že vaši zaměstnanci každý den řeší složité situace. Udržujte proto jejich motivací tím, že jim ukážete své uznání včas, upřímně, spravedlivě a tak, aby je povzbudilo.
- Podporujte vynikající zákaznické služby. Podporujte a motivujte své zaměstnance více způsoby. Zajistěte technologie, které budou podporou jim i zákazníkům. Tlumočte problémy svých zaměstnanců vyššímu vedení. Udržujte vysoký standard zákaznických služeb.
-kk-