Dlouhodobá vize leadershipu: Jak být úspěšným manažerem i za 10 let

Dnešní doba je plná neustálého technologického pokroku, dynamických změn a vývoje v očekávání zaměstnanců i zaměstnavatelů. Manažerské principy, které platily ještě před několika lety, jsou již dnes zastaralé. A pokud chce být manažer skutečně dlouhodobě úspěšný, měl by vnímat aktuální trendy a předvídat, kam se očekávání ohledně manažerů a potřeby zaměstnanců posunou v příští dekádě. Nebo i později. Zde je několik aktuálních trendů, které nabízí vhled do dlouhodobé vize leadershipu, a které vám napoví, jak být úspěšným manažerem i za deset let.

Ilustrační snímek

Tento text vychází z článku na webu Entrepreneur.com.

Manažer bude stále více pouze koučem a mentorem

Manažer již dávno nemusí být tím, kdo má ty nejlepší tvrdé dovednosti a technické znalosti z celého týmu. V dnešní době to dost často ani není možné. Po manažerech se bude i v budoucnu čím dál tím více chtít, aby byli především kouči, kteří vedou a mentorují své podřízené a kteří jim umožňují pracovat samostatně.

Důraz na udržitelnost práce a psychické zdraví bude jen narůstat

Udržitelnost práce, harmonie osobního a pracovního života a důraz na duševní zdraví. Dnes ještě existují manažeři, kteří se těmito tématy příliš nezaobírají. Za deset let ale už takoví manažeři nebudou moct být. Nejen kvůli tomu, že očekávání a požadavky pracovníků se těchto témat budou týkat čím dál více, ale i díky tomu, že samotné firmy si začaly uvědomovat, že péče o duševní zdraví a well-being pracovníků se jim vyplatí i ekonomicky.

Procesy budou muset být čím dál flexibilnější

Rychlé změny, které známe z dnešní doby, budou ještě rychlejší. A procesy, které firmy zavádějí ve svých strukturách a které se uplatňují v jednotlivých týmech, budou muset být ještě flexibilnější. Tak, aby se mohly na základě nečekaných změn rychle upravit.

Vzdělávání je nutnost, nikoliv benefit

Dlouhodobé vzdělávání pracovníků a jejich rozvoj už nebudou vnímány jako zbytný benefit. Technologický pokrok je tak překotný, že ten, kdo se nebude vzdělávat, brzy ztratí na trhu jakoukoliv konkurenceschopnost. A to nehledě na to, na jaké působí pozici. Manažeři se musí tomuto trendu přizpůsobit a začít na systematický rozvoj podřízených klást mnohem větší důraz.

 

-mm-

 

Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com