Pokud se firma chce odlišit od konkurence, jsou inovace zásadní. Když budete k inovacím otevřeni, vaše firma se dokáže přizpůsobovat a rychle reagovat na jakoukoli změnu. Zde jsou nezbytné kroky, které formuloval web smartcompany.com.au.
Jmenujte šampióny inovací
Musíte vytvořit tým, který bude zodpovědný za přípravu, monitorování a uskutečňování inovačního plánu. Tento tým zrealizuje vaši strategii. Mezi jeho hlavní úkoly bude patřit výroba propagačních materiálů, všechny speciální akce a události vázající se k inovační kultuře a také monitorování a reportování projektových milníků. Někteří zaměstnanci, kteří nemají rádi změny, mohou projevovat vášnivé emoce. Proto vymyslete cesty, jak takový odpor překonat.
Ptejte se
Vaše organizace musí prozkoumat vnitřní bariéry, které brání zavedení inovativnějšího myšlení. Proto se ptejte na zásadní otázky. Musí pracovníci, kteří mají nový nápad, projít několika koly schvalování, než je jejich myšlenka přijata? Jsou nové myšlenky odsouzeny k neúspěchu jen proto, že ve vaší firmě panuje přílišná úzkoprsost co se práva a regulace týče?
Připravte školení
Nabídněte školení, které inovace podpoří. Mělo by obsahovat nástroje pro kreativní řešení problémů, protože přeci chcete, aby vaši kolegové začali myslet inovativněji. Proto se musejí naučit technicky, které jim ulehčí kreativnější přístup k řešení problémů.
-jk-