Jak v podřízených probudit a udržet entuziasmus

Nadšení do toho, co děláme, nám umožňuje dosahovat takové efektivity, o které se nám jinak ani nemůže zdát. Motivace pracovníků a udržování jejich nadšení do práce a projektů, kterým se váš tým věnuje, je proto jedním z klíčových úkolů týmových manažerů. Jak se to ale v praxi dělá? Pojďme se podívat na to, jak i vy můžete u členů svého týmu probudit a dlouhodobě udržet entuziasmus.

Ilustrační snímek

Jděte příkladem

Jak uvádí Forbes, pracovníci jsou do velké míry ovlivněni přístupem svého nadřízeného. Pokud tedy vy budete melancholičtí či negativní, nebo vám bude budoucnost vašich projektů a týmu lhostejná, jen těžko můžete očekávat u svých podřízených nějaké větší nadšení.

Nabídněte atraktivní vizi

Jedním z hlavních úkolů týmového vedoucího je nabídnout týmu určitou vizi. Jakousi představu budoucnosti, ke které tým svou prací směřuje a ke které se mohou pracovníci mentálně upínat, pokud čelí nějakým překážkám. Tato vize však musí být realistická a musíte ji pak podřízeným pravidelně připomínat tak, aby ji měli neustále živě před očima.

Dejte podřízeným možnost si na své práci najít to, co je skutečně baví

To, co nadchne jednoho člověka, nechává druhého chladným. Proto je nutné dát podřízeným určitou autonomii a nechat je najít si na své práci něco, co baví je. Lidi většinou baví především ty aktivity, které jim jdou. Zaměřte se proto na silné stránky svých podřízených a ty u nich individuálně podporujte.

Pravidelně a často se svými podřízenými komunikujte

Kde neexistuje efektivní komunikace, tam nemůže ani panovat žádné větší nadšení. Abyste byli schopni vytvořit svým podřízeným prostředí, které je motivuje a které na ně působí pozitivně, musíte vědět, jaké jsou jejich aspirace, přání a problémy. Proto je nutné, abyste byli s jednotlivými podřízenými dostatečně často v kontaktu a abyste spolu komunikovali skutečně transparentně.

Zasaďte se o to, aby práce podřízeným dávala hlubší smysl

Vaši podřízení by ve své práci měli v ideálním případě vidět nějaký hlubší smysl. Ne vždy je to ve všech oborech možné. Ale na každé pracovní pozici se dá něco zlepšit tak, aby dotyčnému pracovníkovi nepřipadalo, že dělá něco, co nikoho nezajímá, nikomu neprospívá a co nedává větší smysl. Zamyslete se nad tím, jak můžete jednotlivým pracovníkům pomoci být hrdi na to, co dělají.

 

 

-mm-

 

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com