Čtyři signály, že váš tým není flexibilní a odolný vůči krizím

Recept na vybudování týmu, který je flexibilní a odolá všem možným nástrahám, není jednoduchý. Ovšem pokud váš tým flexibilitu postrádá a není schopen se přizpůsobit neustále se měnícím trendům, je to dlouhodobý problém. Zde jsou proto čtyři signály, které vám prozradí, že váš tým je příliš rigidní a že v případě krizové situace by mohl čelit velkým problémům.

Ilustrační snímek

Signál první: Tým má negativní přístup ke změnám

Podle Forbesu je prvním signálem rigidity týmu fakt, že nemá pozitivní přístup ke změnám. Vidí váš tým změnu jako hrozbu? Jako něco negativního, čeho se bojí? Když zavádíte nové postupy, komunikační kanály nebo změny v týmových procesech, vnímáte, že se členové týmu těmto změnám brání a bojí se jich? Pak máte v týmu problém.

Signál druhý: Tým neumí efektivně komunikovat

Rychlá, přesná a efektivní komunikace je základem odolnosti jakékoliv skupiny lidí vůči krizím. Pokud již nyní, v období klidu, vidíte, že se komunikace v týmu zadrhává nebo je silně neefektivní, měli byste zbystřit. Ve chvíli, kdy přijde opravdu velká krize nebo náhlá změna vyžadující rychlou reakci, bude váš tým těmito nedostatky v komunikaci výrazně brzděn.

Signál třetí: Rozhodování v týmu je pomalé a centralizované

Flexibilní a udržitelně se rozvíjející tým musí mít decentralizované rozhodování. To znamená, že členové týmu nemusejí za svým vedoucím pro schválení chodit s každou maličkostí. V ideálním případě mají řadoví pracovníci dostatečné pravomoci, schopnosti a důvěru vedení na to, aby si o drtivé většině věcí rozhodovali sami. Pokud tomu tak není, v případě radikálních změn a krizí se tým nemůže chovat dostatečně flexibilně.

Signál čtvrtý: Vzdělávání a rozvoj nejsou priorita

Obecně platí, že týmy, které zanedbávají rozvoj a vzdělávání svých členů, jsou odsouzeny k pomalému zániku. Rozvoj schopností a znalostí zaměstnanců totiž ani zdaleka není jen otázkou konkurenceschopnosti nebo produktivity týmu, ale především otázkou odolnosti a flexibility týmu jako celku.

 

-mm-

 

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com