Boj o moc
Firmy se často stanou úspěšnými díky tomu, že přijdou s průkopnickou technologickou či jinou inovací. Jenže později musejí dělat správně hlavně marketing. Dominantní a ctěná skupina inovátorů však může s takovou změnou nesouhlasit, jak ukazuje případová studie, kterou cituje znalostní web obchodní školy INSEAD.
V jedné firmě byla skupina inženýrů, která vybudovala a zažila počáteční úspěch, a proto chtěla i nadále směřovat veškeré investice do technologií. Oproti této staré gardě zde byli i juniorní inženýrů, kteří se na vývoji původní technologické infrastruktury nepodíleli. Ti byli více otevřeni novým strategickým rozhodnutím.
Pak zde byly dvě skupiny marketérů. Noví marketéři se velmi intenzivně snažili o to, aby zlomili odpor staré inženýrské gardy. Seniorní marketéři byli oproti těm juniorním naopak smířlivější.
Spolupráce umírněných
Skupina umírněných marketérů chtěla daleko víc než pro prospěch sebe samotných pracovat pro dobro celé firmy. I umírnění inženýři byli otevřeni změnám. A tak smířliví pracovníci z obou oddělení začali spolupracovat. Zastavili boj. Tato nová skupina, která dokázala spolupracovat, brzy byla hlavním motorem firmy, který úspěšně spouštěl nové inovace. Projekty ostatních skupin se nikdy nepovedlo dotáhnout do konce.
Tato dynamika může být přirovnána ke hnutí za občanská práva v USA. Umírnění běloši původně nepodporovali Martina Luthera Kinga v tom, že by Afroameričané měli být zrovnoprávněni, dokud se neobjevila frakce militantních bojovníků za svobodu (Černí panteři). Právě vznik tohoto radikálního křídla hodně uspíšil nalezení shody s umírněnými bojovníky za rovnoprávnost.
-jk-
 
  
 