Potvrdili to lidé, kteří absolvovali školení od autorky článku na webu presentationmagazine.com. Jejich posluchači byli díky těmto technikám vnímavější a více dávali pozor na to, co jim říkali.
Publikum byste měli umět přesvědčit i tehdy, pokud to jediné, co prezentujete, jsou aktuální informace o projektu. Přece jste něčeho dosáhli a váš projekt je jistě důležitý.
Dobrým příkladem co do přesvědčivosti jsou obchodní a prodejní prezentace. Avšak i mnohé jiné prezentace musejí být dostatečně přesvědčivé, zvláště když:
- Žádáte lidi, aby něčemu věnovali čas a peníze (tehdy je třeba inspirovat).
- Přesvědčujete tým, aby udělal nějaké nelehké změny.
- Žádáte o schválení určitého návrhu.
- Žádáte posluchače, aby podnikli určité kroky.
Jak udělat prezentaci opravdu přesvědčivou
- Musíte porozumět tomu, jaké problémy publikum řeší, ukázat empatii.
- Nabídněte řešení, které je pro publikum skutečně užitečné.
- Jasně řekněte, jaké ponesou náklady, když zůstanou nečinní, nebo když neudělají to, co jim doporučujete, ale něco jiného.
- Vyprávějte nějaký příběh, aby každý pochopil, že někdo už to, co navrhujete, úspěšně použil.
- Jasně vysvětlete, jakou akci po posluchačích vlastně chcete. A přitom hlavně vy sami musíte věřit tomu, co říkáte.
Samozřejmě je to o tréninku. Prezentaci musíte přednést tak, aby publikum nadchla a zaujala. A pamatujte si, obrázky vám vždy pomohou vyvolat nebo předat emoce.
-jk-