Ochota přizpůsobovat se změnám
Jak uvádí Forbes, úspěšný lídr nevidí změny jako hrozbu, ale jako příležitost. Je proto adaptabilní a je schopen svůj přístup i postupy svého týmu měnit podle toho, jak to měnící se situace vyžaduje.
Schopnost vidět věci v širším kontextu
Dobrý manažer nevidí jenom svůj malý úsek, ve kterém se pohybuje. Kouká dopředu i do stran, vidí práci svého týmu v širším kontextu a je schopen předvídat další vývoj na trhu.
Komunikační dovednosti
Bez dobré komunikace by to nešlo. Vždyť 80% práce manažera sestává právě z komunikování lidmi kolem, především s podřízenými.
Pozitivní náhled a víra v to, že z každé situace se dá něco vytěžit
Zní to jako klišé, ale je to velká pravda. Dobrý manažer nekouká na překážky, ale na způsoby, jak je překonat. Umí najít příležitosti i v krizových situacích a udržuje si pozitivní přístup.
Osobní integrita
I přestože dobrý manažer musí být flexibilní a adaptabilní, musí vykazovat i určitou osobní integritu a držet se určitých neměnných hodnot a zásad.
Schopnost sebereflexe a přijetí kritiky
Konstruktivní zpětná vazba je pro osobní růst extrémně důležitá. Manažer, který má dlouhodobý úspěch, proto musí mít určitou pokoru, sebereflexi a schopnost vnímat i negativní kritiku svého okolí.
Rozhodnost
V určitých chvílích je nutné zkrátka bouchnout do stolu a nějakou věc rozhodnout. I když jsou analytické schopnosti také vítané, občas je nutnější schopnost se rychle (ale správně) rozhodnout.
Spolehlivost
Vaši nadřízení musí vědět, že když vám něco zadají, mohou se spolehnout, že úkol nějakým způsobem dotáhnete. Navíc platí, že pokud nebudete spolehliví, nebudou spolehliví ani vaši podřízení. A o dlouhodobém úspěchu se vám může jenom zdát.
-mm-