Jak jednat s naštvaným podřízeným

Manažeři musí umět jednat s různými typy lidí, a to v různých situacích. Jednou z těch méně příjemných situací je, když musíte jednat s podřízeným, který je naštvaný. Třeba se mu stala nějaká objektivní nespravedlnost, nedostal odměny, na které si myslí, že má nárok, nebo si prochází těžkým obdobím ve svém osobním životě. Naštvaný podřízený ale může působit toxicky v rámci týmu a může kazit atmosféru na pracovišti. Zde je několik tipů, jak s naštvaným podřízeným z pozice manažera jednat.

Ilustrační snímek

Snažte udržet emoce na uzdě

Jak uvádí Forbes, ze všeho nejdůležitější je udržet chladnou hlavu. Nenechte se zatáhnout do emočního kolotoče, kterým váš podřízený prochází, a neberte si osobně nic z toho, co v naštvání může dotyčný podřízený prohlašovat.

Dejte podřízenému prostor vyjádřit se

Sejděte se s podřízeným sami a dejte mu prostor se vyjádřit. Zeptejte se, co se děje, a pak ho nechte mluvit. Naštvaní lidé se často potřebují především „vymluvit“ a chtějí vidět, že někdo jejim frustracím věnuje pozornost.

Zhodnoťte, co jsou objektivní fakta a co emočně zabarvené domněnky

Doptejte se na případné detaily a následně zhodnoťte, co jsou objektivní fakta a co jsou domněnky nebo špatné pochopení situace na straně podřízeného. Dotyčného pracovníka pak se svými postřehy seznamte a zkuste jeho perspektivu posunout do pozitivnější roviny.

Navrhněte řešení

Něco vašeho podřízeného očividně trápí. Navrhněte proto nějaké řešení. Může být úplně jednoduché. Nicméně ze schůzky s podřízeným byste měli odcházet s nějakým plánem, jak situaci řešit.

Eliminujte negativní dopad na tým

Nenechte, aby negativní emoce pracovníka měly negativní dopad na váš tým, na jeho práci, produktivitu a přátelskou atmosféru.

Nenechte situaci zajít za přípustné hranice

Jestliže emoce podřízeného překračují přípustné hranice, zasáhněte. Vysvětlete pracovníkovi, že je potřeba se chovat profesionálně a že nemůžete dovolit, aby situace eskalovala mimo určité mantinely. Pokud to nepomůže, učiňte nezbytné kroky k tomu, aby se situace rychle uklidnila – například ve spolupráci s vyšším vedením nebo HR oddělením.

 

 

-mm-

 

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com