Předem si dohodněte frekvenci a parametry kontrol projektů
Aby nedocházelo k frustraci na jakékoliv straně, doporučuje web Harvard Business Review si s podřízeným při zadání úkolu předem domluvit, jak budete vzájemně o průběhu projektu komunikovat. Můžete si domluvit třeba schůzky v určité frekvenci, například dvakrát týdně. Nebo se lze domluvit na konkrétních milnících nebo odchylkách, při kterých si spolu sednete a aktuální stav proberete. Tímto způsobem se vyhnete tomu, aby se o projektu komunikovalo častěji nebo naopak méně často, než byste si vy nebo váš podřízený přáli.
Nechte podřízeného, aby sám sestavil plán své práce na daném úkolu a poté tento plán společně projděte
Nalezení vhodné rovnováhy je možné i tak, že po zadání úkolu necháte dotyčného podřízeného vypracovat svůj vlastní plán. Takový, který bude vyhovovat jeho kapacitám, potřebám, ambicím a pracovnímu stylu. A pak společně tento plán projdete a předem si jej schválíte. A k další komunikaci dojde jenom ve chvíli, kdyby nastaly nějaké problémy nebo se projekt třeba opozdil. Nebudete tak muset nakukovat podřízenému neustále přes rameno, abyste měli představu, v jaké fázi projekt je, a podřízený zároveň bude mít pocit určité autonomie a volnosti.
Dávejte podřízeným větší pravomoci postupně
To, jak moc jednotlivé podřízené „hlídáte“, záleží i na jejich dovednostech a především zkušenostech. Vaším cílem by mělo být dávat svým zaměstnancům postupně čím dál větší pravomoci a prostor pro samostatnou práci. Každý ale v tomto osamostatnění postupuje jinak rychle. Onen ideální kompromis mezi volností a mikro-managementem tak u každého pracovníka vypadá trochu jinak. A je jenom na vás, manažerovi, abyste tuto rovnováhu u každého svého podřízeného našli.
-mm-