Váš šéf nebude rád, když delegujete vlastní práci směrem vzhůru nebo když se ukáže, že občas postrádáte selský rozum. A co dál dovede naštvat každého šéfa? Web management.about.com sestavil následující seznam.
Neschopnost stanovit si priority
Když jste zkušený pracovník, měli byste vědět, co je důležité, a co naopak není. Proto by vám nemělo dělat problém zvládnout více úkolů najednou. Pokud byste však nevěděli, který z nich si zaslouží více a který méně pozornosti, budete vypadat jako bezmocný a neefektivní pracovník. Podobné to bude, když vám ostatní musí práci neustále připomínat. A úplně nejhorší pak je, když vás šéf požádá o nějakou informaci nebo o splnění nějakého úkolu, a vy informaci nedohledáte nebo úkol nesplníte.
Stěžování si na šéfa
Samozřejmě, že sem tam to je pochopitelné, vždyť je to přirozené. Nicméně to nepřehánějte. Vždy, když o svém šéfovi něco říkáte, předpokládejte, že se to dříve nebo později dozví. Nikdy však svého šéfa nekritizujte před jeho vlastním nadřízeným. Své pochybnosti nebo odlišné názory radši prezentujte v soukromí. Nechcete přece svého šéfa zostudit před jeho šéfem.
Neschopnost přijmout zodpovědnost a výmluvy
Když uděláte chybu, napravte ji. Neobviňujte okolnosti a ani neukazujte prstem na někoho jiného.
Nejste týmový hráč
Jak se pozná týmový hráč? Nabízí pomoc ostatním, kteří toho mají příliš. Nijak své kolegy neruší. Snaží se konflikty se svými kolegy vyřešit sám, a své stížnosti šéfovi sdělí jen v případě, že sám neuspěje.
Podlézání
Když je někdo na svého šéfa příliš milý, je to divné. Takže žádné přehnaně drahé narozeninové dárky, žádné okázalé projevování respektu a úcty.
Nedostatek informací
Nikdo nemá rád vyplňování reportů, ale manažer zkrátka potřebuje být informován. A když jste udělali chybu, je lepší se ujistit, že se šéf o ní dozví co nejdříve.
-jk-